• mba12

Tips om dhea

Germany, är allt under kontroll? Det kommer gå bra{#emotions_dlg.flower}

• mba12
    Anemon, pratade med Claes idag angående doseringen; han sa det finns ingen vetenskaplig bevis men om du vill ta 75 mg dagligen, fine.

Nu är det 3 månader jag tar Prasteone, i början fick jag fetare hy vilket är bra i mitt fall för jag har torr hy.
    Jag har blivit piggare.
    Men jag har fått lite acne på kinderna och tappar lite mer hår.

Cff Jo, jag kommer ihåg att nån här på FL nämnde Prasterone tas innan mat. Men vad har din läkare sagt?

Germany Kanon att du mår bra Flört{#emotions_dlg.flower}

Jag misstänker att få ÄL!?! Om jag inte har fått innan! CD19 idag! Ska testa imån. Det spelar ingen roll heller för att mannen är ändå inte hemma, kommer hem på lördag morgon! För sent!
  • mba12

Jag blir aldrig klok på ÄL-stick!!! I morse fick jag en glad gubbe! Men testade inte igår, kan tänka mig att jag skulle ha fått + igår med! Min fråga; När kommer jag få ÄL? Hur långt tid har jag på mig?!
    Anledningen att jag frågar är att mannen är inte hemma, han kommer hem imorgon på morgonen. Det är mycket löjligt men detta har påverkat på allt!!:(
    Ska vi ha mys på morgonen direkt eller är det för sent och ha mys på kvällen? Idag är CD20.

Det är alltid lättare att prata för folk vad dem ska göra, "...slappna av, ta det lugn..." men när det är dags för en själv då glömmer man det!

• mba12
    Tuva, Miss B. Tack för input.
    Miss B. det var precis vad jag trodde 24-48 h men jag testade inte igår och jag skulle kasnke fått gubben då oxå!?! Eller? Jag utgår från känningar på magen, jag hade starkare känningar på magen igår.
    Hur länge efter första glad gubben har man fortfarande gubben om man fortsätter och testar? Nån som vet? Då måste man tänka om på 24-48 h!!
  • mba12
    Germany, Senaste året har jag fått oregelbundet mens, från 24 upp till 42 dagar!!
    Men har fått, dem gångerna jag har fått, sen ÄL sedan Prasterone!

Ja, vi har en chans till hemmaförsök, om han inte åker igen, innan IVF:en.
  • mba12
    Cff och Tuva och alla andra tjejer tack för era tips. Vi var i verkstad på morgonen iaf får se hur det går till.
    Tuva spännande länk!
    Trevlig helg tjejer
  • mba12

Germany fortsätter du ta 50 mg P. nu eller har du ändrat till 75 mg sen du fick ny recept?

• mba12
    germany skrev 2012-09-11 16:24:09 följande:
    Jag har sedan jag fick det nya receptet följt läkares ordination.
    De ggr jag förut på eget bevåg tog 75 mg (vid enstaka tillfällen) så tog jag 2 direkt på morgonen samt 1 på kvällen.
    Nu tar jag enligt receptet, dvs 1 tablett 3 ggr / dag. Jag mår än så länge bra. Varför jag kände av högre dos sist var kanske för att jag tog 2 tabletter tillsammans, nu sprider jag ut dom under hela dagen. Eller så var det bara tillfälligt att jag tyckte jag mådde bättre på den mindre dosen förut.
    Bra.
    Jag kan inte ta på kvällen ty jag får sömnproblem. Frågade min läkare om jag ska ta 2 på morgonen eller vid lunch spelar ingen roll sa han.
    Tar 1 på morgonen med frukost och 2 med lunch.
Svar på tråden Tips om dhea