cff skrev 2012-09-30 21:09:48 följande:
Nu har jag gått tillbaka och räknat på mina cykler och de har i genomsnitt blivit drygt en dag längre (från knappt 25 till drygt 26 i genomsnitt) sedan jag började äta DHEA. Lutealfasen är oförändrad så det är follikelfasen som blivit längre. Ingen jätteskillnad kanske, men tydlig.
Hur är det, blir cyklerna nomalt kortare när man blir äldre (jag är 39)? Är det i så fall i första hand luteal- eller follikelfasen som kortas?
Längden på IVF-stimuleringen verkar inte heller ha påverkats (var visserligen två dagar längre senast, men jag tror det var för att jag då körde det långa protokollet för första gången och med det långa protokollet "skadar det inte" att stimulera någon dag extra). Min slemhinna hade gärna fått vara något tjockare och den har inte förbättrats med DHEAt - har ni något tips om vad man kan göra för att förbättra denna?
Oj, vilken aktiv tråd, roligt! Hinner inte läsa ikapp allt när jag varit borta ett tag.
cff - jag blev också omtumlad av att läsa vad du fick höra nu i samband med operationen! Det finns sannerligen olika erfarenheter, tolkningsmöjligheter och attityder hos läkarkåren!
Vad gäller cyklernas längd så blev mina plötsligt kortare omedelbart efter att jag tagit ut
kopparspiral (inga hormoner) v 38 års ålder, fr 28 till 23 dgr ett antal månader, både före o efter missed abortion, och så vitt jag kan bedöma var det framför allt tiden innan ägglossning som kortades. Nu ligger jag runt 26, 27 dagar sedan min avbrutna Trisomi 18-graviditet för ett år sedan (har dock bara haft en naturlig ägglossning sedan dess, får se hur lång luthealfasen blir nu).