• germany

Tips om dhea

cff skrev 2012-10-24 20:54:21 följande:
    Angående när man skall sluta med DHEA:

De två gånger jag gjort uppehåll 24 timmar innan DHEA-provet har min nivå legat på 3,0 och 3,4 och de två gånger jag gjort provet efter endast 12 timmars uppehåll har nivån legat på 8,4 och 8,0 det finns ingen trend relaterat till hur länge det var sedan jag började äta DHEA). 
    Detta tycker jag var mkt intressant att få ta del av.
    Att DHEA-S värdet dalade så snabbt ner till runt 3.0 redan efter uppehåll med DHEA i 24 timmar.
    Är det så att när vi inte längre tillsätter DHEA i form av preparat så försvinner hormonet snabbt ur kroppen?
    Många av oss i 40 årsåldern lär ju ha väldigt lite av detta hormon. Men jag trodde nog ändå att det kanske lagrades lite i króppen och att det här med att ha uppehåll att det då skulle finnas kvar hormon på en bra nivå i någon månad efter avslutat intag. Men efter att ha tagit del av hormonvärdena här ovan så börjar jag undra och fundera...i vanlig ordning Flört.
  • germany
    Tuvalina skrev 2012-10-27 21:09:33 följande:
    Mba, det låter väl bra med en 5-cellig på dag 2? Vad spännande! Nu ska du se det går bra!

Germany, jag har ju slutat med DHEA efter fyra månaders knaprande. Kändes helt rätt i magen att göra det. Gör nu ett uppehåll och gör IVF nu och tänker fortsätta med Prasteron igen om det inte lyckas. Tänker även beställa inofolic och fortsätta äta i så fall, det ska jag även göra om vi gör ÄD. Men nu hoppas vi det går bra - eller hur!!
    Oh, ja! Nu hoppas vi på det bästa och kör så det ryker. Vad som händer på vägen sen... får vi ta då, men hoppas förstås på lite tur längs vägen Glad
  • germany

Mba - 12 - Har redan sagt grattis till dig :) Men du är såå väl värd att få ett stort grattis till ruvarstatus igen Solig.
    Tänk att du ändå kom så långt denna gång! Nu är det bara sista trappsteget kvar. Tummar för dig hålls vännen Hjärta

• germany

Vad fina och omtänksamma ni är som undrat hur det gått för mig i dag på första vul.

9 folliklar där 3 var toppfina, 4 andra låg lite efter och vi hoppas innerligen att dom verkligen hakar på dom andra. Sedan var det då 2 folliklar som var ytterligare lite mindre (10 mm), tvivlar på att dom kommer att hinna med, men man ska aldrig säga aldrig :)
     Slemhinnan såg fin ut och lär bygga på sig ytterligare.Nytt vul på torsdag.

Anne - Läser Vi 4:s inlägg om att ditt vul idag verkar ha gått bra! Vad roligt för dig! Grattis {#emotions_dlg.flower}

mba 12 - Tänk att man kan vara så himla glad över att någon får ruva Skrattande. Ta hand om dig och så hoppas vi nu på det allra allra bästa för dig och din man.

Kram till er alla.

• germany

Förresten så sa min läkare idag att mitt DHEA-S värde ju var helt normalt, men att då jag ätit DHEA så hade han kanske förväntat sig att jag skulle ligga i de övre gränsvärdet. Hm, jag som känner mig helnöjd med att ändå ligga fint i mitten av ref.värdet. Jag lär ju knappast ha haft något DHEA hormon i kroppen innan jag startade med preparatet. Kan nämna att när jag tog provet så hade jag ätit 50 mg och det är bara sista tiden som jag ätit 75 mg, så kanske hade värdet varit ännu högre om jag en längre tid ätit den högre dosen.

Dock så sa han ändå när han tidigare meddelade provresultatet att det var bra, så varför han i dag ändå nämnde att han trodde det skulle ha varit högre vet jag faktiskt inte vad han syftar på.  Hann inte fråga förrän min besökstid var slut....och i nuläget så bryr jag mig inte, har nog viktigare saker framför mig just nu Tungan ute

• germany
    Kattflickan skrev 2012-10-29 23:29:41 följande:
    Grattis Germany! När blir det ÄP? 

Tuvalina: Du måste ha gjort tidigt vul då det inte är ÄP förrän på måndag?

Millan 
    Det blir ÄP på måndag. Jag ska erkänna att jag i skrivande stund känner mig helt tom och nästan "bryr mig inte" känsla inombords....tror att jag liksom stänger av vad som kommer att ske och inte ske.
     Naturligtvis bryr jag mig ju, men antar att det är mitt sätt att hantera min rädsla och att jag nästan omedvetet stängs av så här mellan varven. Kroppen kanske är klokare än vad jag tror som förmodligen vill skydda mig från ont. Jag tar ingenting för givet, men hoppas förstås på det bästa. Tror inte man kan göra så mkt mer nu utan bara flyta med och försöka må så bra som möjligt genom att försöka vara fullt sysselsatt så att de mindre bra tankarna inte får chans att sätta klorna i en.
  • germany
    Tuvalina skrev 2012-10-29 21:41:34 följande:
    Härligt Germany, det låter hoppfullt!!

Jag är på dag åtta idag och hade tre follikar som var 14 - 15 mm. En var större.... nämligen på 21 mm så min förhoppning är att den hejdar sig lite och att de andra stadigt växer i kapp!!

Nästa måndag blir det ÄP!

Kram!
    Hoppas din större follikel hänger kvar, de andra 2 var ju jättefina i storlek.
    Lite festligt att vi fortfarande är så lika i tiden gällande behanlingar och så att vi båda har lågt AMH.
    ÄP för mig blir också på måndag. Jag ska på vul på torsdag för att se hur det ser ut.
    I dag lär jag få svar på E2 provet och får väl se om dosen ska justeras. Sprutar med 412 IE Menopur.

Sköt om dig och boosta nu bra energi inför nästa vecka Glad.
    Kram tillbaka Hjärta
  • germany
    MissBoring skrev 2012-10-29 21:53:55 följande:
    Germany, grattis till bra vul, hoppas samma för dig att det blir flera jämna.

Vi4, hur har du det?

Tack ska du ha. Är du snart i gång med nytt IVF eller hur ser planerna ut?
    Hoppas du hinner med en behandling innan jul.
    Själv så ska jag väl inte ens tänka i framtid.....men om vårat IVF ej lyckas nu så känner jag i hela kroppen att jag nog vill ge IVF en allra sista chans innan vi slutligen går över till ÄD. Men givetvis så ska jag inte tänka på det nu....först det IVF vi nu är mitt inne i Tungan ute.

• germany

Vi 4 - Hur har det gått för dig och ditt DHEA-S prov? Lyckades du få ta provet med det frysta blodet?
    Fått svar på de andra proverna du tog? Vad händer nu härnest för dig?

• germany
    mba12 skrev 2012-10-30 13:25:41 följande:
    Germany, jag är så glad för sin skull Skrattande Det set ju jätte bra utTungan ute Det räcker gott och väl med 9 st, bry dig inte om dem andra 2. Heja hejaSolig{#emotions_dlg.flower}
    9 folliklar totalt och då är de mindre medräknade. Upprepar för mig själv att det behövs bara ett fint litet ägg Solig.

Och du, heja heja så mycket till dig också Skrattande. Tycker nog att du är värd att hejas fram rejält.
    Ruvardagarna går....hoppas du tar dig igenom dom på något sätt.
    Kram!
Svar på tråden Tips om dhea