• mom2012

Tips om dhea

Kakan vilka biverkningar fick du av DHEA? Du åt detnoch blev gravid nästa IVF...tror du det hann påverka lite ändå? :)

• mom2012

På tal om kostnader. Vi har möjlighet att dra av ivf på lönen så det blir lite lägre kostnad, frömst skatt som försvinner. De företag som inte har den policyn kan man kanske ändå trsta att prata med löneavdelning, chef eller liknande. Lycka till!

• mom2012

Förstår dig. Är i samma sits själv. En tjej i Mamma gruppen har precis fått syskon. En vän fick precis syskon. En annan vän är i v6. Det är tungt men försök bemöta andra hur du hade velat bli mött, så säg grattis till henne men tillåt dig även sörja din egen situation. Jag har ytterligare en vän som försöker bli gravid på egen hand men det vill sig inte. Med perspektiv på saker så har jag ju mitt mirakel och andra kommer inte ens uppleva ett barn av olika anledningar. Så tänker jag för att orka. Sorgen tar jag med mig hem och ibland beklagar jag mig för en nära vän eller min sambo.

• mom2012

Ledsen för din skull. Jag är precis i dina skor just nu..längtan är stor efter syskon men efter 8 försök har vi ej lyckats (IVF ). Dock känner jag inte att livet är så svart och jag kan glädjas åt andras babylycka även om jag gråter inombords.

Känner du så som du skriver föreslår jag att du söker samtalshjälp via vårdcentralen. Det kanske kan hjälpa en bit på vägen?

Styrka till dig. Kram.

• mom2012

Vad som händer nu? Jo vi tänkte satsa på ett sista försök IVF. Sen blir det äggdonation. Svåra beslut att ta, när ska man sluta med IVF för någon gång måste ju va sista. ....

Kram!

• mom2012

Kan hålla med dig om att gravidsnacket kanske skulle fortsätta i andra trådar. Sen är man så klart nyfiken på vad som händer tjejerna här i de olika kämpa-trådarna. I vissa trådar är de tjejer som lyckats inne o hejar på oss som kämpar vidare. Det tycker jag är trevligt.

• mom2012

Kan du vara gravid?

Jag äter q10 och har haft ÄL som vanligt. Dhea är hormon med testosteron. Kan det va det som ställer till det?

Svar på tråden Tips om dhea