Katt12, Jag märkte absolut ingen skilland när jag åt 7-keto. Däremot kan jag känna att jag kanske blivit lite piggare sen prasteronet men eftersom jag knaprar både rosenrot och Q10 så vet jag egentligen inte vad som är vad. Jag hade ju ganska höga DHEA värden när jag tog dem så egentligen vet jag inte om det är så bra för mig att äta prasteron eftersom det ju höjer testosteronet också och det vill man ju inte....
Jag kan säga att jag har aldrig fått utslag på mina ÄL stickor utan hjälp av Pergo, inte ens innan jag fyllt 40 så jag har alltid ätit Pergo när jag försöker bli gravid just för att jag inte får utslag. Jag har i och för sig inte gjort något UL när jag inte ätit Pergo för att se om jag har äggblåsor på g så jag vet inte om jag bara har jättekort stegring så jag har missat den utan Pergo eller inte.
Falun sa till mig att det var bara på de patienter som var under 40, typ 35-38 år som de egentligen hade märkt en förbättring av prasteron för, alltså inte för de 40+, men man vet ju aldrig ,-).
Jag kan inte säga att min ÄL har kommit senare efter prasteronet i alla fall inte de första månaderna men denna månaden var den sen, hade inget utslag dag 16 fast jag hade en äggblåsa på nästan 20 mm, därför fick jag ovitrelle så jag hoppas att jag fick ÄL som de säger, 36-40 timmar efter sprutan. Jag ska dit på onsdag och ta ett prov så jag ser att jag ägglossat. Jag smörjer mig med progesteronkräm också och jag vet inte om det kan störa ett sådant blodprov och det visste inte läkaren heller, det verkade som om han tyckte den krämen var rena skojet. Dessutom glömde jag smörja mig idag på morgon och har lite ångest för det... Hoppas att jag kan smörja två ggr ganska tätt i em och i kväll. Men som sagt börjar jag ge upp lite, det blir nog ingen liten till för mig. Ska faktiskt träffa en terapeut idag just i detta ärendet, så jag lär mig acceptera det och glädjas åt vad jag faktiskt har. Men som sagt hoppet är ju det sista som dör!
Kämpa på alla där ute och ha en härlig dag!