• Liv73

Tips om dhea

Ny här.

jag har

beställt min första omgång med DHEA från USA.

Kort om mig. 39 år från Värmland. Gjort 2 Ivf med Maxdos menopur.

Resultat

Ivf nr 1: 2 folliklar, ett ägg som befruktades men slutade dela sig.

Ivf nr 2: två folliklar, två ägg, befruktades men slutade dela sig.

Ingen idé med Ivf för oss sa sjukvården. Pga liten äggreserv och urusel respons på menopur.

Blev rekommenderade ÄD eller adoption.

Månaden där efter blev jag SPONTANT gravid och har nu en son på ett år!! Så häng i alla fina där ute, vi kan lyckas. Men vägen kan vara mer eller mindre jävligt.

Nu vill vi försöka få ett syskon.

Jag tänkte testa dhea.

Äter just nu d-vitamin 4000 ie, Q10, multivitamin, 7-keto dhea.

Blir det inget "eget" barn kör vi vidare med ÄD. Mentalt är jag helt redo för det men tänkte ändå försöka. I första hand hemmaförsök och ev en Ivf.

Har ni haft mkt besvärliga biverkningar tycker ni?

• Liv73

Hej Tuvalina.

Jag var så naiv i början av vår Ivf-resa, för jag har ju regelbunden mens och ägglossning (testar varje månad med stickor) anade därför inget.

Har inte tagit ngt amh-värde med det är säkert obefintligt.

Vid mitt senaste ultraljud, månaden innan jag blev gravid, gick det knappt att lokalisera min vänstra äggstock, så liten var den!

Svårt det där med tillskott. Därför blev jag så glad när jag hittade den här gruppen.

D-vitamin och q10 tror jag är mkt bra men som med allt, vi är ju olika och vad som passar en person blir fel för en annan.

Vad jag förstått är väl att dhea ska tas över en ganska lång tid.

Har du köpt dhea själv eller fått det utskrivet?

• Liv73
    SkrattandeÅh Germany STORT GRATTIS! Under sker Solig Vi ska aldrig aldrig sluta hoppas och tro. 
    Jag förstår så väl din oro, man får precis som du gör, ta en dag (ibland en minut) i taget. Tiden går sakta men säkert framåt. 

Jag är inte så aktiv här men har fått hem mitt DHEA från dhea.com. Microniserat 25 mg.

Ni som fått Prasteron på recept från Falun, fick ni med någon bipacksedel med biverkningar?

På min pappas sida finns en del hjärt-kärlsjukdom och jag vill inte gärna äta något som ökar risken för proppar.

Finnar, plitor och håravfall kan jag leva med....tror jag Cool

Skulle gärna ta ett s-DHEA för att få koncentrationen men tror inte min vårdcentral ställer upp på detta, kan ju knappast säga att jag beställt hem piller från USA Skäms  

Vi 4, förstår precis det där med kämpiga hemmaförsök. Vad tror du om heminsemination...så "slipper" ni ligga och mannen kan slappna av. Runka i burk och du inseminerar dig med spruta så kan ni ägna er åt att ligga när ni båda vill och har lust. 

God fortsättning!

• Liv73

Tuvalina! Vilken perfekt tajming Glad Härligt att ni fick till det så bra och att du har ägglossning nu.

Vad gäller heminsemination så tror jag att chanserna minskar en aning (vet ej procenttal) men å andra sidan är det ju bättre förutsättningar än att inte ligga alls.

Barnverkstad är ett slitsamt företag, iaf när det är krångligt som för oss i den här tråden.

Att göra heminsemination är inte svårt. Det finns flera beskrivningar på nätet, det viktiga skulle jag tro är att dra upp satsen i spruta och inseminera sig själv så snart som möjligt så spermierna inte blir utsatta för alltför stora temperaturskillnader.

Du är deprimerad skrev du. Kämpigt! När jag åt Pergotime mådde jag förfärligt dåligt och blev väldigt nedstämd.
    Håll ut! Det kommer bättre dagar.

Du äter fortfarande Prasteron, det tror jag är bra!
    Fick du någon bipacksedel med dina tabletter, där biverkningarna finns listade? Vad har Falun nämt för biverkningar?

D-vitamin är bra mot depression och för fertilitet. Om du inte redan äter det som kan jag varmt rekommendera detta. 4000 ie är en bra dos. 

kostdoktorn.com (tror jag eller .se) finns det mkt bra att läsa om D-vitamin.

• Liv73

Lite förvirrad, var visst du mba12 som var lite nyfiken på heminsemination Skäms

Vi har ett krånglande samliv ibland, vilket inte är så konstigt efter alla år, jag har föreslagit insemination. Skulle vara en befrielse...så slapp vi båda bli besvikna när det inte funkar. Mannen är dock lite tveksam, men män behöver ju oftast lite betänketid Glad Jag arbetar inom landstinget och har tillgång till sprutor.

Jag tänker så här, vi, jag och min man ska ju leva tillsammans under lång tid (hoppas jag) och då är det nog viktig att hålla lågan levande (eller försöka tända den igen om den slocknat) Ägglossningssex är förödande efter några års kämpande.

• Liv73

Roligt att se så många gravida i tråden! Det ger hopp för oss andra . Jag har beställt dhea från dhea.com. Äter nu 25 mg x 2. Tar en tablett morgon och en kl 15. Vill öka dosen till 25 mg x 3. Ni som äter den dosen, eller har gjort, på vilka ungefärliga klockslag tog ni tabletterna? Kram

• Liv73

Tack Germany!

Fick besked på amh under 0.2 idag. Uruselt! Vad har ni för amh?

• Liv73

Tack för pepp Gemany! Jag har hämtat mig. Visste ju sen innan att mina värden inte var på topp. Har gjort 2 ivfer med maxdos menopur, resultat ca två folliklar/ gång.

Roligt att du blivit spontant gravid. Det var jobbigt att vara gravid tyckte jag. Hade mkt stora problem att ta emot glada lyckönskningar...tog lång tid innan jag vågade hoppas men efter vecka 17 släppte lite av oron.

• Liv73

Min mens är sen. Jag är inte gravid men har ätit DHEA i två veckor och misstänker att det är pga det.

När i cykeln började ni med dhea? Eftersom jag beställt från USA har jag inga direktiv med startdatum.

Välkommet Ng73. Jag är också ny i tråden. Jag är 39 år och har amh under 0,2.

• Liv73

Cff, jag har inte känt av den brännande känsla i kinderna du talar om men det händer någon gång att jag känner mig varm, het på natten. Kanske annalkande klimakterie för mig. Jag fyller 40 år i juli, har amh under 0,2. Blev spontant gravid och har en son på 1,5 år. Är low responder, har gjort två ivfer maxdos menopur med resultat endast två folliklar/ gång. Befruktning men sen slutade delningen. Trots detta urusla blev jag spontant gravid.

Nu äter jag dhea men min mens är 5 dagar sen...kanske tål jag inte dhea?

Mår dock väldigt bra på den och min hy har blivit jättefin. Jag har tagit gravtest som är negativt.

Jag håller tummarna för att ett plus ska dyka upp. Bra att du kontaktat NY!

Svar på tråden Tips om dhea