germany skrev 2012-09-24 13:25:30 följande:
Så skönt att läsa ditt inlägg och hur allt kan vända till det postiiva och kanske när man som minst anar det!
Och du är snart framme vid ditt mål. Kanon att du mår så bra som du gör, trots din graviditet. Blir så glad när man får ta del av er andra som har lyckats, en bra sporre för en själv att fortsätta kämpa ett tag till.
Så i USA rekomenderar dom att man bör ha uppehåll med DHEA om det inte visar sig något plus efter ca 3-4 månader och man därmed bör ha uppehåll några månader. Vet du av vilken anledning? Tänkte som så att är det inte bättre att fortsätta äta månad efter månad eller förlorar det sin effekt då? Tacksam om du kanske har kläm på varför din läkare ville att du skulle göra så.
Kram & spurta på lugnt nu och ta hand om dig själv ty snart har du händerna fulla och en massa kärlek att ge till eran lille kille
Pim pim - Jag undersökte också mina äggledare för nån vecka sedan (HSG-röntgen) och kan bara hålla med dig = AJ AJ AJ
. Antar att dina såg fina ut eftersom ni kan fortsätta jobba på med hemmaförsök. En av mina äggledare räknas som normal, den andra var helt blockerad. Har ännu inte fått något utlåtande från läkaren som skickade remissen.....Men jag väntar väl och ser om han tänker höra av sig inom en snar framtid.
Tack Germany, följer dig och er andra och håller mina tummar stenhårt!
Som sagt, vi blev verkligen överraskade av plusset - gick på adoptionskurs och stod i ÄD-kö när jag blev gravid.
Jag har inget direkt svar varför de vill att man ska ha uppehåll men kan föreställa mig att eftersom att man tar maxdos så kan kroppen vänja sig och kanske slutar med sin egen produktion. I en tråd från utlandet och dessutom i vår amh-tråd så har jag läst att effekten DHEA toppas inom de 3 månader som man har uppehåll. För mig stämde det ju precis.
När vi testade minus i januari så började jag med DHEA igen. Tog det i 15 dagar men kom sedan på att dr Gleicher sagt att man skulle ha ett uppehåll så jag slutade. Det var också ett beslut som vi tog för att jag skulle få vara helt hormonfri i ett år innan ÄD. Ville börja undersöka min kropp och därför ville jag få bort alla tillsatta substanser. Hade då i huvudet att jag inte skulle ta några tester förrän det gått 4 månader sedan jag tagit DHEA... Detta måste bottna i något diffust minne av mötet på Centre for Human reproduction, N.Y. Var så mycket info och överdådigt alltihop och priser hit och dit så det är lite blurry...
Man kan gå in på deras sida och prenumerera på ett nyhetsbrev (det gör jag). Det står mycket om DHEA och man kan få ta del av statistik osv. Jag har även läst en del i olika läkar-journals och sökt efter forskningsrapporter och artiklar. Vet att Gleicher öppet kritiserar Sverige för att de inte sätter in fler ägg, ger DHEA och tar allvarliga på autoimmunitet som han anser ligger bakom 90% av ofrivillig barnlöshet. De behandlar alltid för det ifall att det inte finns en medicinsk orsak att inte göra det. Visst, det kan röra sig om pengar (de tjänar massvis) men de har även höga siffror på lyckade resultat.
Hoppas att det kan vara till någon hjälp iallafall och att ni får plussa snart! För oss tog resan 3,5 år och periodvis har det varit tungt. Men vi jobbade på bred front och såg oss som föräldrar - om det var till ett adopterat, äggdonerat eller helt genetiskt barn skulle tiden få utvisa. Vi kommer nog att adoptera ett syskon åt lilleman om ett par år
Stor kram!