Tips om dhea
Favoritar frö att läsa mer senare.
Favoritar frö att läsa mer senare.
Mycket intressant tråd! Blir både exalterad, ledsen för att jag missat detta ämne tidigare (försökt i 2 år)
, och lite hoppfull om man kan få bättre äggkvalitet.
Jag har dock gått lite vilse här och inte lyckats reda ut vad jag borde göra. Är 40, har en snart 4-åring på naturlig väg, blev gravid två ggr 2011, varav den sista graviditeten måste avbrytas i v 16 (sept 2011) p g a av en mkt svår genestisk defekt, troligtvis p g a gamla ägg. Misstänkte sedan att jag inte fick tillbaka ÄL trots regelbunden mens o normalt progesteron, vilket bekräftats m UL. Fick pergo o då ÄL, dock ej gravid. Nu på väg mot privat IVF o har fått AMH 1,0.
Visst låter det som att DHEA är något för mig?
Min IVF-klinik tillhör IVF Sverige, liksom Falun, men här verkar de inte skriva ut DHEA. Om jag gör det på eget bevåg, var köper jag det bäst? Exakt vad heter preparatet då och hur doserar jag? Kan man börja när som helst i cykeln? Vad säger kliniken tror ni om man själv behandlat m DHEA innan IVF? Om det är läkemedelsklassat, är det ens tillåtet att köpa via nätet?
Är tacksam för alla svar, och särskilt från er som haft liknande förutsättningar.
Tack Germany! Ja, jag såg att Kattflickan hade liknande erfarenheter. När det gäller den defekt mitt foster hade, trisomi 18 (Downs är trisomi 21), så är det enligt läkaren väl belagt att det handlar om gamla ägg. När det gäller Downs så finns ju också en ärftlig variant, men så verkar det inte vara här och kliniken har sagt att de inte kan erbjuda PGD (fast jag visste inte vad det hette då).
Vet nån ngn privat klinik som gör PGD så är jag tacksam för tips.
Ska genast beställa DHEA . Det tar visst tre månader innan ev förbättrad kvalitet syns på äggen, ska man skjuta på sina IVF försök då kanske? Vill inte förlora en dag till, men om det ger så mkt bättre chanser... 37 000kr/försök är mkt pengar jag eg inte har + den påfrestande hormonbehandlingen när man arbetar heltid och har ett litet barn att tänka på...