Tips om dhea
Hej alla!
Hittade denna tråd av en slump och har nu försökt läst igenom det mesta. Det är såhär att jag har brist på Dhea och har av min läkare fått Prasteron utskrivet i två syften, först och främst för min sjukdom att jag ska bli piggare men även att jag förhoppningsvis ska lyckas bli gravid.
Vi har försökt i över 1½ år utan ett positivt resultat.
Min undran till er, de flesta av er som äter prasteron verkar äta 50mg eller 75mg / dag? Jag har fått dosen 25mg som tabletten är på, min läkare vill heller inte öka dosen då det i sin tur kan öka testosteronet, som då kan hämma chanserna att bli gravid. Är detta något ni hört talas om?
Jag ska här i dagarna nu kontrollera både S-dhea och ett Testosteron värde för att se hur de ligger efter 3 månaders behandling med Prasteron 25mg, sedan funderar jag på att självmedicinera mig lite, öka dosen varannan dag eller sådär för att se ifall det hjälper.
Har ni fått några biverkningar av tabletten? Jag har fått problem med utslag på ryggen och bröstkorgen, ungefär som acne men mer bara vätskefyllda små blåsor. Någon fler som har det?
Hoppas jag får hoppa in här i tråden med er, vore skönt att få ventilera sina tankar och funderingar med fler som äter Prasteron.