• Jegs

Tips om dhea

Hejsan,

Fick tips från germany om denna sida, vilket jag tackar för!

Min man och jag genomför nu Äggdonationsförsök, har haft två misslyckade (de ville inte fastna) och har kvar 4 i frysen som vi planerar beta av allt efter...

Jag börjer bli väldigt nyfiken på detta DHEA preparat och undrar vad ni experter säger.
    Har det någon påverkan på om ett embryo via om så IVF eller Äggdonation fastnar lättare, eller gör preparatet mer att ens egna ägglossning kommer igång..?

Och är det denna burk som ni som beställd köpt?
    Micron5 DHEA® 25 mg 180 sr tabletshttp://www.dhea.com/product.php?productid=17557&cat=249&page=1 

// Jegs           

• Jegs
    Tuvalina skrev 2012-07-26 12:33:59 följande:
    Jegs, det är med största sannolikhet den burken folk här köpt. Själv äter jag ju prasteron som jag fått utskrivet av läkare. Beställ den!

DHEA ska vad jag förstår hjälpa till med att balansera menscykeln, göra att det blir fler ägg, (ev. bättre äggkvalitet) och göra även att slemhinnan blir vitalare och i bättre form. Så i det stora hela så borde det vara mycket bra för hela IVF processen.

När ni gör ÄD? Tar du någon form av kortison då? Tar du andra stödmediciner under behandlingen?

Tack för svar Tuvalina!
    Inför insättningarna och fram till testdag så har jag ätit Progynon 2mg/3ggr/dag och stoppat in Progesteron vaggiatorer 400 mg/3ggr/dag om jag har fattat det rätt så hindrar dem min egna ägglossning och framför allt bygger de upp slemhinnan.. Och utifrån det blir jag lite osäker på om DHEA gör någon nytta för just äggdonation.
    Kanske ska börja med DHEA för att om inte annat hoppas på spontan graviditet om inte annat mellan våra äggdonationsförsök... mirakel har ju skett..

// Jegs   

• Jegs
    Tuvalina skrev 2012-07-27 17:52:58 följande:
    Vad jag förstår då ska tabletterna i burken som är länkad ovan vara mycket god kvalitet!!  
    Tack Tuvalina, jag har beställt... så får jag se om de kommer fram... 
    // Jegs 
  • Jegs

Hello,
    Jag har i dag fått hem mina DHEA tabletter (beställde burken som anslagits i tidigare inlägg..). Dock var det ingen burk som kom hem utan ett någo mystiskt vakuumpaketerad plastpåse med 180 tabletter.. Lite läskigt känns det måste jag säga.. :/
    Ska nog avvakta måndag och prata med Huddinge om vad de säger om just DHEA.
    Men om jag nu ska börja knapra, är det någon viss tid i cykeln som man ska börja, eller bara köra igång?
    // Jegs

• Jegs

Tack för snabba input!
    Det är säkert både pga tyngd och fraktkostnad samt tull som de kom som det gjorde..
    Ska ringa Huddinge i morgon, för att om inte annat meddela att vårt senaste ÄD försök misslyckades..
    Iaf. när i cykeln man ska börja äta DHEA?
    / Jegs

• Jegs

Hej,
    Har nu ätit dhea i ca 10 dagar.. Precis när jag började äta fick jag en svampinfektion där nere, huruvida den beror på dhea eller ej vet jag inte.. Infektionen började typ dagen efter så det känns väl nära inpå.. Jag har dock aldrig haft det tidigare...
    Sedan i förrgår när jag satt vid min dator på jobbet, så fick jag plötsligt otroligt ont i ryggen.. Gör fortfarande otroligt ont.. Kan knappt böja mig och resa mig upp.. Vet inte heller om detta har något att göra med dhea, men inte heller ryggont brukar jag lida av.. ???
    Någon som känner igen symptomen?

Inbillar mig att jag har allt ifrån cancer till att vara gravid.. :) men ist för att ta ett gravtest påminner jag mig om att jag både haft mens samt att brösten är små och oömma som vanligt.. Jäklar vad nojig man blir i denna situation..

// Jegs

• Jegs

Hej igen och tack för snabba svar! :)

Äter två tabletter dvs 50 mg..
    Har inte märkt av något i övrigt med fetare hy eller huvudvärk.. Kanske något gladare faktiskt, har iaf inte brutit ihop gråtit på ett tag nu.. :)

Gällande urinvägsinfektion så har jag aldrig haft det heller, men spontant känns det inte som det då smärtan är i ryggslutet, men det är kanske så det känns.. Svampinfektionen är iaf borta..

// Jegs

• Jegs

Germany - Beklagar verkligen, vilken pina!
    Jag blir nästa förbryllad av alla olika behandlingar, medicineringar mm som finns, men som jag bara får upplysning om här på FL och inte vi min läkare.. På något vis kan jag tycka att det vore mer pedagogiskt om dom presenterar typ allt och utifrån det meddelar varför ingen eller vissa passar just aktuell patient..
    Men gällande den där röntgen och ev. Spolning.. Det gynnar inte en IVF eller ÄD? Utan kan vara bra för att förbättra förutsättningarna för naturlig och ev. insimenation, eller?

I övrigt inget nytt för mig.. Bara ytterligare en nära vän som väntar barn.. :/

/ Jegs

Svar på tråden Tips om dhea