Tips om dhea
Hej
Jag gjorde 4 misslyckade IVF där jag kom till ET endast en gång och då med ett embryo av sämsta kvalitet. Mitt problem är för få ägg med för dålig kvalitet. Därtill en riktigt tunn och dålig slemhinna. Vi prövade också ÄD men då var slemhinnan så dålig att varje FET (8 st.) misslyckades.
IVF nummer 5 gjorde vi med egna ägg men även det misslyckades. När vi skulle göra vårt 6:e ivf så åt jag DHEA i 5 månader. Eftersom jag bor utomlands så skrev läkaren ut det, en dos på 3 tabletter per dag = 75 mg. Jag började också med E-vitaminen Equiday som skulle göra livmoderslemhinnan tjockare, sen väntade jag på att mensen skulle börja så jag skulle få starta med sprutorna. Ingen mens kom, och så visade det sig att jag blivit gravid på naturlig väg! Troligtvis tack vare DHEA och Equiday. Tyvärr fick jag missfall.
Vi tog en paus, och bestämde oss för att göra vårt 6:e IVF nu i maj. Jag åt DHEA och Equiday 4 månader före, och nu har jag testat positivt. Hoppas att det inte blir missfall den här gången! Nu tog jag bara 2 tabletter = 50 mg DHEA per dag, och jag fortsatte med det ända fram till graviditetstestet.
Har flera oöppnade burkar DHEA kvar som läkaren skrivit ut åt mig, men jag kommer ju troligtvis inte att behöva dem mer bara graviditeten lyckas. Men jag tror på medicinen, den funkar inte för alla men den hjälpte mig. Hoppas att den kan hjälpa dig! Lycka till alla :)