• TyckOmMig

Tips om dhea

germany-vilken dos tar du av Prasteron?Har själv fått detta DHEA preparat utskrivet av min privata läkare men dock bara 25mg/en kapsel om dagen fast jag tar två kapslar en morgon/en kväll då jag sett att fler har denna dos.Står inför att starta IVF om det inte tagit sig denna månaden vilket jag inte tror fick istället en urinvägsinfektion av våra försök att pricka ÄL denna period.Jättejobbigt och hoppas verkligen vara på banan igen snart då och att detta inte stör själva IVF behandlingen framöver.

• TyckOmMig

Tuvalina-tack för tipset men har du en länk till studierna är du snäll.Kanske jag oxså ska ta och öka dosen till 75mg,,,men då lär jag nog få be om ytterligare recept för visst var det så att det inte gav effekt förrens efter en viss tid?Jag ska starta IVF i början av nästa vecka och bara hållt på med Prasteronen i 3 v.

• TyckOmMig

germany-ja jag förstår att jag bör hålla på ytterligare en månad med Prasteronen och vänta med IVF start ännu en månad men samtidigt passar det så himla bra att dra igång för oss mitt i juli förutom den jäkla urinvägsinfektionen jag lyckades dra på mig för snart 14 dgar sedan i vårt sista hemmaförsök vilket jag annars aldrig har haft bekymmer med och den känner jag mig inte riktigt ok med än även om penicillinet och proverna efter den vissar detta-mysko och att CFC vill ju ha blodprover som inte är äldre än 2 månader innan start dom får vi ju ta om igen en droppe i havet kanske men men...sen har jag bara på mig till februari 2013-men kanske jag gör det ändå står över och har is i magen för kanske ge DHEA effekten en chans annars kommer jag ångra det och spekulera i om det gav ngt av att käka det-det var ju förhoppningar om att just få det positiva av det vi ville ha eller hur?!

• TyckOmMig

Får instämma med vad ni andra observerat kan hålla med då jag ätit DHEA i 7½ v- sista veckan har jag fått oerhörd finnig hy inte innan dess och de två sista dagarna diffus huvudvärk är på ruvardag 11 vet inte riktigt varför min kropp reagerar nu???Får väl se på onsdag vad gravtestet säger och fortsätta knapra om denna IVF inte tar sig.

• TyckOmMig

Får skriva och tala om att jag ätit DHEA Prasteron i 3 månader nu och lyckades plussa i onsdags-hoppas att det blir en verklig bebis till våren och att det kanske är just DHEA Prasteronets förtjänst att vi lyckades till slut!

Svar på tråden Tips om dhea