Lillstoran skrev 2012-12-07 10:02:12 följande:
Germany - generellt tror jag inte vitaminer är farliga att blanda (med undantag av Levaxin och järn som jag nämnde, järn förtar effekten av Levaxinet). Finns personer som tar alla möjliga vitamintillskott som inte ens försöker bli gravida.
Däremot hade jag haft mer respekt för Q10 - DHEA - Inofolic - Prednisolon - Trombyl - Fragmin i kombination. Så många preparat som faktiskt är receptbelagda.
Hur slår detta, kan det rent av försämra att ta allt detta i kombination ?! Jag vet faktiskt inte, kan finnas någon som vet bättre.
Om jag inte helt missminner mig så fanns det en person som hettte Mamma Gås som skrivit om detta i någon tråd, och som nu är gravid.
Hon finns fortfarande kvar men är inte så aktiv längre, råkade dock svänga in här för jag tänkte kika hur ni har det
Det stämmer, jag blandade hejvilt! Både vitamintillskott och receptbelagda läkemedel. Körde Inofolic, melatonin, DHEA, Prednisolon, Trombyl och Fragmin. De två sistnämnda kom in vid ET och då åt jag fortfarande Prednisolonet, de andra preparaten hade precis tagit slut då.
Men som jag sagt tidigare, detta funkade på mig å det ä ju inte säkert att det funkar för alla. Mina äggresultat förbättrades oerhört mkt.
Hade 18-20 äggblåsor de tre första försöken men det fanns bara ägg i ca av dem + att äggen var av dålig kvalitet så det var i snitt 2-3 som befruktades som de kunde sätta in. Till det fjärde försöket boostade jag med allt och då hade jag fortfarande 20 äggblåsor men då fanns det ägg i 19 av dem, 16 befruktades och 15 levde fortfarande på dag 5. Nu har jag en som växer i mig och sex stycken i frysen. Jag och även läkarna i Falun har svårt att tro att detta är en slump. Tilläggas bör oxå att jag var två år äldre jmf med när jag började IVF-resan.
Jag hoppas så innerligt att ni underbara kämpande kvinnor som är här ska få ett lyckat resultat.
Stooor, stor kram till er