• N o H

När hade era barn 20 tums cykel?

Hur långa var era barn när de hade 20 tums cykel? Vår dotter har en 16 tums nu som är för liten. Hade tänkt 18 tums eftersom hon ändå är rätt kort fortfarande, men har upptäckt att den storleken inte är så lätt att få tag på. Tycker det låter som ett väldigt stort hopp från 16 direkt upp till 20!

Vet inte så här på rak arm hur lång vår tjej är för jag har inget att mäta med, men skulle tippa på runt 115 - 120 cm, hon drar 116 i kläder, och börjar gå över till en storlek större mer och mer.

• Svar på tråden När hade era barn 20 tums cykel?
  • vivianne

Vår tjej var sex. Längd minns jag inte men nu, ett år senare är hon 130.

• Guldklimpar2

våran son är 4 ½ och säljaren tycker inte att vi ska köpa någon annanstorlek än 20 tum . HAn är ca 117 cm....

• vivianne

Sen beror det väl på ramstorlek också? Dotterns crescent är i alla fall större än kompisens 20-tummare av annat märke...

• N o H

Okej, tack för era svar! Kanske inte är så stort ändå, tyckte bara det lät så. Vi får åka och prova och se helt enkelt. =)

• cosinus

Dottern var 7 år och ungefär 116-117 lång (hon är 122 nu och det här var ju då ett år sen)

Sonen är 116-117 nu och han ska få en i år. Han blir 6 i maj.

• N o H

Då borde ju dottern kunna ha en. Hon är 7. Visserligen kort för sin ålder, men ändå.

• Mrs Green

Vi köpte en 20-tummare (Crescent) i höstas när de sålde ut dem, då var den lite på gränsen till för stor, hon kunde bara få ner ena foten (tårna) i marken när hon satt på sadeln. Men när hon provade för någon vecka sedan så var den perfekt (om sadeln är längst ner). Hon är knappt 125 cm (fyller 7 i augusti). Antingen har Crescent hög ram eller så har hon väldigt korta ben

• Sisisisi

Sonen var 125 cm i somras. Då passade hans 20" perfekt. Året innan var han 118 cm i juli och då passade 16" bäst.

• Scruffy

Vet inte hur lång min dotter är nu. Hon var 117 cm i Oktober 2011 när dem mättes av skolsköterskan.
    Hon fyller 7 i Augusti så är nu ca 6,5 år.
    Hon kommer nog att ha sin 16" i år också.

Kanske byter vi den mot en 20" i höst som hon får ha nästa år, men en 20" skulle vara alldeles för stort för henne nu.    

• Ruggugglan

Min dotter var ca. 122 cm lång när hon fick 20" förra året. Hon var då 5,5år gammal. Men hon kan inte cykla riktigt ordentligt och vi kände att cykeln var lite för stor förra sommaren. Nu ett år senare passar cykeln henne bättre.

Svar på tråden När hade era barn 20 tums cykel?