• Kimona

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

Annette 732 skrev 2012-03-17 23:11:55 följande:
    en fråga kom up nu när sambon och jag diskuterade...

VEM betalar fakturan om en hemlös bryter benet? vart ska fakturan skickas?
    Det tar staten tror jag
  • Kimona
    Annette 732 skrev 2012-03-17 23:29:39 följande:
    tamponger 100kr/månad??
    jag köper både OB och ICA tamponger och inte går de på 100kr per månad inte!
    ICA tamponger normal 56st  kostar 62.90kr men det är ju inte så att du använder 56st tamponger på en månad lixom.
    eller så går man med i Tampons for free och får en ask gratis varje månad ^^
  • Kimona
    MrsHughes skrev 2012-03-17 23:32:35 följande:
    Jag fattar att det finns barn som har det dåligt ställt. Verkligen. Men vems ansvar är det och kommer de att få det bättre ställt om bidragen höjs? De föräldrar som felprioriterar (de finns) får mer pengar att felprioritera för. 

Menar du på allvar att lösningen på det du upplever som ett "fattigdomsproblem" i Sverige idag ligger i två hundra mer i socialbidrag? Låter enkelt...att inte Anders Borg har kommit på det...
    Ett alternativ är ju att själva matsumman ges ut i matkuponger istället
  • Kimona
    Anonym skrev 2012-03-17 23:41:12 följande:
    Sen hänger vi en lapp kring halsen på dem och en bjällra runt halsen...
    Det där var bara löjligt
  • Kimona
    Anonym skrev 2012-03-17 23:43:10 följande:
    Lika löjligt som matkuponger
    Varför då? Det finns många som tar emot matkuponger
  • Kimona
    Annette 732 skrev 2012-03-17 23:48:19 följande:
    kimona,detta är okunskap om reglerna du har.
    jo,man får äga en bil för max 5.000kr.
    inte i Trollhättans kommun
  • Kimona
    Anonym skrev 2012-03-17 23:59:31 följande:
    Okunskap.
    Bil prövas individuellt ÄVEN i trollhättan.
    Ja så kan det vara, men det verkade som att om den var värd under 5 000 kr var det en rättighet
  • Kimona

Men hörrni, allvarligt. Oavsett varför man hamnat där så går det inte att komma ifrån att vi har fattiga människor även i Sverige 2012

• Kimona

Den rikaste tiondelen av Sveriges barnfamiljer har det i dag så gott ställt att varje familj skulle kunna försörja drygt tre lika stora familjer.

• Kimona
    infragilis skrev 2012-03-18 00:10:13 följande:
    Eeh.. Är du seriös? Källa på att det är ohygieniskt att tvätta en gång i veckan och ge mig källa på att lakan måste tvättas i 95... De jag känner som jag diskuterat tvätt med tvättar alla sina lakan i 60.
    Vi kör lakan och alla kläder utom strumpor och trosor/kallingar i 40 grader.
    Underkläder och handdukar körs i 60 grader
  • Kimona
    Anonym (vakna!) skrev 2012-03-18 00:18:47 följande:
    Gör de flesta det? Källa tack? Är man fattig har man kanske ingen torktumlare eller bor i en nyare hyreslägenhet med en fin tvättstuga.
    Torktumlare är standard i de flesta tvättstugor. Fina eller inte
Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?