• Anonym

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

Anonym skrev 2012-04-10 16:42:32 följande:
    Över fattigdomsgränsen uppenbarligen.
    Fel och fegt svar.
    Vad är inkomstgränsen för att få skaffa barn?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-10 16:43:11 följande:
    Varför är det så svårt för er att skriva ett enda inlägg utan att skriva personangrepp?
    Dumt inlägg får dumt svar.
    Vill man ha en viss kvalite och nivå på inläggen måste man starta med att hålla den själv är det möjligt för dig?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-10 16:48:52 följande:
    Så du föreslår att alla arbetslösa ska flytta till Irland?
    Är du dum eller spelar du bara? Du har inte tänkt tanken att det finns barnfamiljer där en har jobbet kvar. Den ena ska fortfarande flytta?
    Svenska staten sanktionerar skilsmässor på det sätt du förespråkar men berätta, i vilket land gör man det?
    Tja, varför inte? Hellre arbete än bidrag. Det behöver ju inte vara en permanent lösning.
    Varför skilja sig?
    Min pappa pendlade till London och New York när jag var liten. Mina föräldrar firar snart guldbröllop!

Om man skaffar barn får man faktiskt vara villig att göra vad som krävs för att försörja dessa. Det ska inte vara andra medborgares ansvar.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-10 16:51:10 följande:
    Dumt inlägg får dumt svar.
    Vill man ha en viss kvalite och nivå på inläggen måste man starta med att hålla den själv är det möjligt för dig?
    Vem är det som är dum? Jag är bevisligen så smart att jag kan försörja mig själv, gott och väl, till skillnad från dig.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-10 16:45:16 följande:
    Jag sökte och fick jobb i Irland när jag blev uppsagd. Efter 2 år fick jag jobb i Sverige igen. Nästa gång jag blev uppsagt fick jag jobb i Norge. Nu är jag tillbaka igen.

Har stött på flera som har totalvägrat att flytta på sig. Fine, men då får de finna sig i att det blir svårare att få jobb.
    Helt Ok att flytta till andra länder om man inte får arbete i Sverige om man inte har familj och inte kan försörja även dem som medflyttande.
    Antar att det kommer komma en hel del unga välutbildade människor från Grekland till Sverige nu i och med krisen där det är väl också bra?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-10 16:53:01 följande:
    Tja, varför inte? Hellre arbete än bidrag. Det behöver ju inte vara en permanent lösning.
    Varför skilja sig?
    Min pappa pendlade till London och New York när jag var liten. Mina föräldrar firar snart guldbröllop!

Om man skaffar barn får man faktiskt vara villig att göra vad som krävs för att försörja dessa. Det ska inte vara andra medborgares ansvar.
    Jag känner också en massa människor som har högt uppsatta tjänster hos internationella storföretag de stationeras också på olika platser i världen, antar att du inte jämför dessa med en vanlig gymnasieutbildad arbetslös medelålders person?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-10 16:54:01 följande:
    Vem är det som är dum? Jag är bevisligen så smart att jag kan försörja mig själv, gott och väl, till skillnad från dig.
    Handlar inte om att man upplever sej själv som smart vilket du hade fattat om du var SMART även på riktigt och läst tråden.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-10 16:55:56 följande:
    Helt Ok att flytta till andra länder om man inte får arbete i Sverige om man inte har familj och inte kan försörja även dem som medflyttande.
    Antar att det kommer komma en hel del unga välutbildade människor från Grekland till Sverige nu i och med krisen där det är väl också bra?
    Varför inte? Det hotar inte mig att driftiga människor som betalar skatt kommer hit. Tidigare konstaterades ju att 56% av svenskarna är så ohjälpligt korkade att de inte ens kan klara sig. Då är det väl bra med lite grekisk intelligens för att dryga ut soppan?

Jag skaffade inte barn med en osäker fot i arbetslivet. Det gjorde jag först när jag hade ett gott nätverk och en ekonomisk buffert på flera årslöner.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-10 16:53:01 följande:
    Varför skilja sig?

Hur ska Irland lösa den arbetslöshet de får med alla våra + deras egna?

DU begriper verkligen inte varför man inte kan utvisa stora grupper i samhället?
    Du ska kalla dig smart?=????
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-10 17:02:05 följande:
    Varför inte? Det hotar inte mig att driftiga människor som betalar skatt kommer hit. Tidigare konstaterades ju att 56% av svenskarna är så ohjälpligt korkade att de inte ens kan klara sig. Då är det väl bra med lite grekisk intelligens för att dryga ut soppan?

Jag skaffade inte barn med en osäker fot i arbetslivet. Det gjorde jag först när jag hade ett gott nätverk och en ekonomisk buffert på flera årslöner.
    56% går inte vidare efter gymnasiet det innebär väl inte att de inte kan sörja för sig själva?
    Inte skulle det finnas några anställda inom service,vård, omsorg, handel osv om alla var akademiker?

Med det tänket skulle nativiteten sjunka dramatiskt om även de som inte har höga löner ska spara ihop ett antal årslöner innan de bildar familj. 
Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?