Anonym (fattig-no way) skrev 2012-03-17 19:04:58 följande:
Jag kan inte låta bli att reagera på följande:
Varför försökte du inte själv ordna fram ett par skridskor till din son. Dvs låna ett par genom att ringa runt.
Jag antar att dina barn har en far. Jag tycker att han borde ställa upp med extra pengar om det behövs. Om nu inte underhållet räcker. STäm honom på mer pengar så att era gemensamma barn slipper leva i "fattigdom".
I ditt inlägg låter det som om samhället ska bekosta dina barns behov. Jag har lite svårt att förstå det här resonemanget. Om du inte klarar försörjningen då finns det en pappa som ska lägga till pengar till barnens försörjning.
Om pappan också har låg inkomst?
Ringa runt och låna utrustning, du kanske inte vet det men många människor har inte den sorts kontakter att de kan låna saker? Jag hade inte några jag kunde ringa till för att låna saker när mina barn var små.
Många människor har mycket liten släkt, många bor inte kvar i hembygden, många känner bara sina arbetskamrater helt ytligt.
Det förutsätts alltid att det ska finnas en massa släkt som kan hjälpa till när man är fattig tom. regeringen säger att man kanske behöver ta hjälp av sina föräldrar eller sina barn, de förutsätts då att man har anhöriga som kan avvara pengar.
Jag har aldrig kunnat få någon ekonomisk hjälp av mina föräldrar när mina barn var små, båda var svårt sjuka och hade låg sjukpenning efter att tidigare varit lågavlönade.