Anonym skrev 2012-03-18 13:29:59 följande:
Hur det funkar i andra länder hör inte hit.
Det kan gå bra att leva så och många gör det. Andra gör det inte och det behöver inte bero på lyxkonsumtion eller felprioriteringar, det kan räcka med att bli sjuk tex.
Skulle du nu kunna svara på frågan jag ställde men som du undvikit att svara på, finns det andra förklaringar som du ser det?
Även om man blir sjuk får man i regel hjälp av social men medicin och allt, och så har man högskostnadsskydd i vanlig vård. Har man inte råd betala på en gång som några skrev kan man betala med faktura som socialen i regel betalar. det gäller mediciner och akutläkarbesök. det finns kanske några extrema undantag men jag säger det som gäller som regel, undantag kommer alltid finnas.
Vill du ha svaret på vad finns för andra orsaker varför folk hamnar i fattigdomen annat än jag har nämnt? Då får du läsa tråden. Med allt jag skriver här försöker jag säga att de går att leva med låga inkomster och soc, kanske inte lyxliv, men det går och kunde ha varit sämre. Men visst gnäller man mer så kanske får man mer, det är väl så det funkar. Kungen ber också flera millioner till efter varje händelse i sin familj och också får det. (nu ska alla hoppa på mig att de fattiga och sjuka kan inte jämföras med kungen.)