Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

Border skrev 2012-12-14 08:45:32 följande:
    Jag har en liten tanke, som egentligen inte behöver innebära någon fattigdom.
    Jag jobbar i butik, och i går kom det in en kvinna. När hon skulle betala satte hon i kortet och det pep till. Hon tog ut kortet och satte i det igen, men det pep. Då blev hon orolig och undrade: "Men vad är nu detta?"
    Jag bad henne att ta ut kortet igen och gnugga chipet med fingrarna. Sedan funkade det. Hon berättade då att hon fick kortet i går och att hon först blivit orolig att kortet inte fungerade och att det var därför apparaten pep.
    Förra torsdagen skulle hon ta ut pengar och då drog bankomaten in hennes kort, som bara var några månader gammalt. Hon gick då in på banken för att ta ut pengar. Hon är som många andra, och har aldrig kontanter på sig. Hon berättade att hon dessutom alltid veckohandlar på torsdagar.
    Hon fick gå in på banken, men där gick det ju inte att ta ut några pengar. Swedbank har inga kontanter inne på banken, åtminstone inte i stan där jag bor. I en vecka fick den här kvinnan vara utan tillgång till pengar.
    Det här kan hända vem som helst, när som helst. Hur hade du gjort i samma situation? 
    Jag har fyra olika kort med tre olika banker, så jag är redo!
  • Anonym (L)
    MickeN1973 skrev 2012-12-14 11:32:41 följande:
    Vad gör du om bankomatsystemet lägger av...  
    När jag var yngre fastade jag en gång i en vecka för att gå ner i vikt. I värsta fall kan jag nog göra om det.
Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?