Inlägg från: Anonym (!!!!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!!!!!)

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

För att folk är blinda och önskar väl så innerligt att Sverige ska vara ett perfekt välfärdssamhälle.
    Jag växte upp i en familj med drogmissbrukande föräldrar, vi hade inte alltid mat på bordet. Min Farbror & Faster la ner 20.000 kr på att köpa kläder till mig och min bror en vinter eftersom att Pappa inte hade råd. Så visst fan finns det fattiga människor i Sverige.  

• Anonym (!!!!!)

Ska kanske tillägga att jag isf tillhör 1/3 som har en väldigt svensk bakrund. Heter inte muhammed eller yemame. Mitt problem var heller inte att jag inte hade de senaste kläderna, jag hade bara inga alls. I nionde klass fick jag stjäla en jacka på vintern eftersom att jag inte hade någon. 

• Anonym (!!!!!)
    Anonym skrev 2012-04-09 15:37:53 följande:
    Då ska man komma ihåg att de flesta fattiga barn INTE har missbrukande föräldrar!!!
    Precis! Men faktum är ändå att barnfattigdom existerar i Sverige.. Vare sig föräldrarna missbrukar eller ej.
  • Anonym (!!!!!)
    Anonym (vakna!) skrev 2012-04-09 23:04:18 följande:
    Aktiva beslut att bli lämnade? Aktiva beslut att bli sjuka? Aktiva beslut att den andra föräldern inte ska ta något som helst ansvar över barnen? Aktiva beslut att hamna utanför det "vanliga" samhället?

Tror du det så säger det mer om dig faktiskt.
Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?