Inlägg från: Guy Gadbois |Visa alla inlägg
  • Guy Gadbois

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

Lonlely Wolf skrev 2012-03-20 13:16:31 följande:
    Precis så är de. Om moderaterna hade tagit av det rikas löner då hade det blivit ett RAMASKRI........Nej ta från den fattige och ge till dom rika. Trampa på den som redan ligger. Det är moderaternas mellody.
    De rikas löner tillhör enskilda personer, medan statliga medel tillhör alla och fördelas enligt de kriterier staten ställer upp.

Staten kan inte ta enskilda personers egendom. De kan höja skatten, men det innebär ju inte i sig att de extra pengarna fördelas till dem som redan ligger.
  • Guy Gadbois
    Lonlely Wolf skrev 2012-03-20 13:52:32 följande:
    Det fördelas inget till dem som redan ligger.....Dagens regering vill utplåna den delen av människor.
    Jo, det gör det. Allt som betalas ut i form av diverse bidrag, (inklusive barnbidrag), subventioner, vård et c fördelas till dem som redan ligger.

Sedan att det inte betalas ut i den utsträckning du skulle vilja, men jo, det fördelas till alla. mest till dem som redan ligger.

De övriga har lön.
  • Guy Gadbois
    Lonlely Wolf skrev 2012-03-20 14:29:43 följande:
    Jag har betalt A-kassa från och med mitt första jobb från år1976 alltså i 36 år. Då jag nu är arbetslös ska jag ha rätt till a-kassans ersättning. Vilket är rättvist, men från den ersättningen jag är berättigad till tog sittande regering och sänkte ersätningen från 80% till 65% är de och fördela rättvist.
    Det kan jag inte svara på. Jag har inte sagt att fördelningen är rättvis heller, jag har sagt att staten gör den.
Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?