-
Jag får lika lite, jag har inte ens råd att hämta ut mina mediciner :( lånar av min mamma hela tiden men har aldrig råd att betala tillbaka... mår skit dåligt o är så jävla trött på allt....inyourface skrev 2012-03-18 16:21:49 följande:Jag får 2500 - 2800 kr i månaden i aktivitetsstöd. För detta tvingas jag ut på gratispraktiker där jag jobbar lika mkt som de fast anställda. Jo, man kan vara fattig i sverige.
-
Jag får 2500-2800 kr i månaden i aktivitetsstöd. För detta jobbar jag gratis på praktik, varje dag, åtta timmar. (slavarbete är tydligen inte olagligt i sverige, här kallas det för sysselsättning.) Jag har blivit nekad försörjningsstöd två gånger för dom tycker att jag kan bo hemma hos min mamma som är pensionär. Hon får 1500 kr i månaden för att jag ska kunna bo där, för hon har inte råd med sin fjuttiga pension att ha mig boende där annars. Hur kan ni som påstår i denna tråden att sveriges fattigdom är lyx? är ni helt blinda för såna människor som jag? Eller bryr ni er inte? Mina föräldrar har betalat skatt hela sitt liv för att människor som jag ska kunna klara mig när jag är arbetslös eller sjuk, men inte fan får man hjälp när man behöver det. Hur kan man vara så oerhört okänslig att man påstår att det är lyx att vara fattig i sverige?
-
Lonlely Wolf skrev 2012-03-20 13:16:31 följande:Precis så är de. Om moderaterna hade tagit av det rikas löner då hade det blivit ett RAMASKRI........Nej ta från den fattige och ge till dom rika. Trampa på den som redan ligger. Det är moderaternas mellody.
-
Snälla läs mitt inlägg och svara mig på om jag lever bra?April barn skrev 2012-03-20 13:30:32 följande:Jag tycker det är ett stort elakt hån mot de i andra länder som verkligen är fattiga. De som inte har någon bostad, som äter bananskal ur soptunnorna, som dör av svält, som måste sälja sina barn för att de andra syskonen ska kunna överleva!
Så sitter vi i ett av världens rikaste länder Sverige och påstår att vi är fattiga, fy satan jag blir nästan förbannad!