Inlägg från: Anonym (Soc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Soc)

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

Jag lever påmsoc sen ett halvår tillbaka och ärligt jag klarar mig bra, får till och med pengar över till att spara lite varje månad. Jag har fyra barn och jag kan faktiskt till och med gå ut och festa en gång i månaden och mina barn får det de behöver. Jag lagar nyttig mat i från grunden och där tjänar jag in pengar som bara den, mat kostnaderna är inte så höga här hemma men som sagt nyttigt äter vi och ungarna får frukt varje dag.

• Anonym (Soc)

Så jag har svårt att förstå när folk säger att det finns fattigdom i sverige i dag, säger man det vet man inte vad riktigt fattigdom är.

• Anonym (Soc)

Om man är för sjuk för att jobba, är man inte för sjuk för att göra nöjen då? Så få borde pengarna räcka fint till er?

• Anonym (Soc)

Sjuk för att jobba men frisk nog för att åka på ex semester som staten står för?

• Anonym (Soc)

Jag delar inga nålstick men om man inte har råd med det man vill får man ändra på sitt synsätt tycker jag. Det borde inte finnas fattiga i Sverige men människor vill ha allt tydligen även om man inte har råd

• Anonym (Soc)

Det är ju ingen hemlighet att många åker på en räkmacka på bidrag, jag vet många som gör det! Därför valde jag att rösta på moderaterna för att förhoppningsvis kunna klämma till några.

Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?