Anonym skrev 2012-03-19 14:12:04 följande:
Det är du som är okunnig eftersom det är klart definierat.
Sen är det bara att gratta dig att du fick det att gå runt och mer därtill.
Men allvarligt, är det verkligen så himla svårt att förstå att alla inte är du med dina förutsättningar?
Är det verkligen så himla svårt att läsa tråden och inse att det inte handlar om lyxinköp utan att hålla näsan ovanför vattenytan.
Läs på i tråden, där framgår TYDLIGT varför du inte kan jämföra internationellt. Om du ändå gör det ska du kunna motivera VARFÖR och det baserat på den internationellt erkända begreppet "relativ fattigdom",
Med mina förutsättningar, på vilket sätt hade jag bättre förutsättningar än någon annan med exakt samma försörjningsstöd?
Annette 732 skrev 2012-03-19 14:10:14 följande:
så du tycker inte jag är fattig med mina SEXTUSENSJUHUNDRA kronor i månaden???
Då funderar ju jag på hur/varför du inte får ut mer än så? Har du barn familj? Då kan du ansöka för mer pengar än så.
Lonlely Wolf skrev 2012-03-19 14:12:50 följande:
Jag håller med dig 13000 kr är mer är vad jag har i aktivitetsersättning. Jag får ut mellan 8-9000 per månad och därifrån ska man då betala hyra 4000 på en liten etta pluss el och alla andra räkningar. Kvar till mat och hygien finns knappt 1500 kr. Över till läkarvård, tandvård, kläder/skor, glasögon och medeciner finns inte.
Du kan ansöka om extra pengar för läkarbesök, mediciner och säsongs kläder.