Inlägg från: Anonym (idioter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (idioter)

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

DET GÅR INTE ATT LEVA PÅ 500 I MÅNADEN, är du go i hela huvudet eller??

När halva månden gått så har vi kanske 200 kronor kvar som ska räcka till mat, inbilla mig inte att det funkar! För det går inte, prova själva så ska ni fan se. Jävligt lätt att sitta på sin röv bakom datorskärmen och säga till andra hur dem ska leva och att vi ska vara tacksamma för det vi får!

Vi kämpar för vår överlevande, går fan hungrig alltid! men vi försöker, men hur jävla länge ska man orka det när alla bara trampar?

• Anonym (idioter)
    infragilis skrev 2012-03-17 23:29:21 följande:
    Varför kan inte ni leva på så lite när det går bra för andra?
    För att vi har räkningar för i princip allt, sedan ska vi ha mat så att vi klarar oss, vi köper det billigaste vi kan hitta och det räcker ändå inte. Jag är under 25 och bor hemma så får inget till hyran. Vi lever knappt. Vi kan aldrig göra något kul i detta helvete för allt ska gå till saker som gör att man överlever!

Vi lägger inga pengar på nöjen, inredning, kläder, vi kan inte vara lata och köpa pizza någon kväll. Och jo, man måste få roa sig ibland för annars klarar man fan inte vardagen men det går inte i nuläget.

Det har gått så långt att jag i princip måste tigga lägenhet hos socialen så mamma slipper köpa mat till mig med, för det funkar inte längre. Vi har matsedlar, vi har budget och all skit. Inget funkar. Säg inget förrän du själv sitter i skiten
  • Anonym (idioter)
    MrsHughes skrev 2012-03-17 23:36:56 följande:
    Har ni inte rätt till försörjningsstöd, då?
    Jag går på socialen, men det räcker inte ändå. min mamma har försökt söka där men enligt systemet tjänar hon "för mycket" vilket är skrattretande. Har hon tur så får hon 9000, men vi har räkningar för kanske 8-9000 också.
  • Anonym (idioter)
    MrsHughes skrev 2012-03-17 23:34:39 följande:
    Hur tycker du att det ska vara i stället? Ni får ju hjälp när ni behöver.
    ja oj vad mycket hjälp vi får
  • Anonym (idioter)

Felprioriteringar finns, helt klart. Men dra inte oss alla över en kam tack! Jag är sjukskriven och kan därför inte jobba. Och jag roar mig aldrig, allt går till mat och räkningar som jag hjälper mamma med

• Anonym (idioter)
    Anonym (vakna!) skrev 2012-03-17 23:48:46 följande:
    Tyvärr har din mamma dragit på sig för mycket privata kostnader för att kunna klara sin ekonomi som det låter. hon kan avsluta ev. abonnemang, välja ett långsammare internet, ändra till kontantkort i mobilen osv för att få ned kostnaderna. Sen får man räkna med att gå eller cykla upp till 6 km enkel väg till skola eller jobb. Det är den kalla verkligheten.
    Hur kan du sitta där och säga vad vi ska göra? Vi har redan segt internet, hon har kontaktkort i mobilen, tror du verkligen det gör skillnad? Det gör inte ett piss skillnad. Bil behöver hon för att kunna jobba då hon är vikarie och får hoppa in lite överallt. Ska hon cykla till jobb så får hon börja fyra-fem på morgonen för ibland kan det vara 4-5 mil bort!

Vi hade dett gott ställt förr, för cirka 5-6 år sedan, så ja vi drog väl på oss. För inte fan visste man att man skulle bli såhär nerdragen i skiten, mamma hade mer jobb förut. Vi handlar ibland kläder på kredit för vi har inte råd med annat, och det händer kanske var fjärde månad, för man måste ju ha kläder på kroppen! Köper på kläder på secondhand också ska jag tala om för dig!
  • Anonym (idioter)
    Anonym (vakna!) skrev 2012-03-18 00:04:47 följande:
    Vid ev sjukdom där läkare/dietist ordinerar näringsdryck pga sjukdom blir det utan tvekan godkänt. Väljer man däremot näringsdryck utan att dietist/läkare intygar behovet om detta får man betala själv.

Jag kan inte annat än försöka ge de råd jag kan. En billig bil kan hon ha, det får man även om man har försörjningsstöd.

Handlar kläder på kredit?  Kläder/skor för en mellan 15-20 år som jag gissar att du är, då du bor hemma och inte bidrar till försörjningen, är 530 kronor per månad. Mer än så får kläder inte kosta om man ska ha råd med allt annat.

Man behöver inte köpa nya kläder hela tiden även om det är roligt. Jag vet att det är orättvist och just därför startade jag tråden!
    Och var har du fått ifrån att jag inte bidrar? Jag fyller 20 år i år, jag ger min mamma allt jag får från socialen till räkningar och mat så snacka inte. Och har jag sagt att jag köper kläder hela tiden? Nej det har jag inte, för jag sa att detta händer högst var fjärde månad!
Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?