Inlägg från: Anonym (klart de finns!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (klart de finns!)

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

Klart det finns fattiga männsikor i Sverige?!! Vem f*n påstår annat?
    Isf är den oerhört okunnig och inskränkt! Kräks
    ¨
    Och hur i hela f*n har man råd att fika flera ggr i veckan om man lever på soc????   

Miss P71 skrev 2012-03-17 16:01:43 följande:

Det ska inte kunna bli som det blivit i Sverige... Men tyvärr ser det ut som det gör i vårt land. tyvärr kommer det bara att bli värre.. tro mig!!Tungan ute.. Rika blir rikare och de fattiga blir fattigare.. Det finns inget som heter medelinkomst tagare längre... som det har fuinnits innan... Till och med dem som pluggar får oftast jobba för att kunna klara sig. Vi lever i ett trist samhälle nu förtiden! Det är hemskt när man hör på nyheterna att det finns flera hundra tals familjer som är fattiga och knappt har mat för dagen till sin familj. Det har mång dubblats när det kommer till uteliggare i sverige! Det e tråkigt att vårt land har blivit som det var på 40-50 talet! undra om det kommer att vända igen.. tyvärr tror inte jag det!!

Anonym skrev 2012-03-17 16:05:41 följande:
    Men om man är fattig i sverige så är man inte fattig på riktigt. Att kalla någon fattig bara för att man inte har råd med bio är ett hån mot de som dör pågrund av att de inte har råd med mat. 

pfff... Snälla nån de handlar INTE om bio, restaurang eller dylikt. Skrikandes

De handlar om att kunna ha råd att köpa nya ytterkläder till barnen för dom växer ur, nya skor, att inte alltid få mjölk till maten, eller pålägg på smörgåsen...eller följa med på aktiviteter i skolan, att få med sig matsäck till skolan osv osv... Va e de du inte fattar? Get ral för fan!
    puss skrev 2012-03-17 16:52:10 följande:

klart det går.

Okej så de går med en existensminimum att leva "lyxigt".
    Att kunna skicka med matsäck 1gång i veckan till skola.
    Att dom ganska ofta har utflykter där man behöver pengar för inträde osv? Drömmer

När vår inkomst ligger på hela 8400 efter hyra, sl-kort och el.
    Så tillkommer dessutom tv, internet, kläder och dylikt OCH mat, blöjor osv.  

Så nej vi har INTE råd med extra utgifter nånstans.        
    Anonym (klart de finns!) skrev 2012-03-17 17:27:15 följande:

Okej så de går med en existensminimum att leva "lyxigt".
    Att kunna skicka med matsäck 1gång i veckan till skola.
    Att dom ganska ofta har utflykter där man behöver pengar för inträde osv? Drömmer

När vår inkomst ligger på hela 8400 efter hyra, sl-kort och el.
    Så tillkommer dessutom tv, internet, kläder och dylikt OCH mat, blöjor osv.  

Så nej vi har INTE råd med extra utgifter nånstans.        

Ja och så medicin till oss alla tre.. glömde jag. Samt sjukhusvård...
    Visst man får de betalt av soc men man får betalt EFTER man betalt räkningen först själv... 
    Astarte skrev 2012-03-17 17:31:18 följande:
    Det beror ju på hur många ni är.

vi är 2 vuxna och 1 barn.
    Där ena har svår astma(med diverse medicin o läk.besök.) och jag som har problem med hjärtat och sonen har dessutom Austim och Adhd. 

Så för oss är de inte bara nämligen.    

Jag som mamma arbetssökande, 28år 2barn, 1 på dagis, 1död (begravningskostnader 30-40.000)
    En man som e sjukskriven av förklarliga själ. 
    Jag som klarar av att jobba 25-50% max, hjärtproblem.

JA vi ÄR fattiga. Vi handlar enbart ICA BASIC(som förut hette euroshopper). Förutom medicin och hygienartiklar.

Så ja MAN KAN VARA FATTIG I SVERIGE!!!     

Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?