Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Arabiska siffror i skolan!!!!

yimby skrev 2012-03-17 20:22:10 följande:
    Fuckgoogleaskme:

Humor eller ej, såna här trådar förstärker främlingsfientlighet. Men det kanske var syftet? (Samt att skratta lite samtidigt).
    Varför skulle de göra det?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    yimby skrev 2012-03-17 20:32:49 följande:
    Varför?

Jo på samma sätt som välmenande feminister skruvar upp tonläget om manligt/kvinnligt, vilket bara förstärker fördomar, vilket nu tyvärr skapat en slags backlash med folk som på allvar säger "jag tror på jämlikhet, men jag är inte feminist".

Samma sak här. Fan, klart ingen med hjärna på allvar tror ett endaste påstående i tråden. Däremot blir det en massa stereotypiska fördomar bekräftade. Synd.

Men om ni tycker det är bra, varsegoda...
    Jag ser inte att några fördomar alls blir bekräftade här, utom möjligen om personer som går in i en tråd som denna och tror att den är på allvar.

Jag ser inte heller hur en tråd som denna är att jämföra med det du kallar "välmenande feminister", att många tar avstånd från feminismen (men inte grundtankarna) är just för att termen för många är synonymt med rabiata och extrema feminister som på allvar pratar om liknande saker som TS (på ett annat område förstås), inte för att det förekommer satir kring det.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    elonpelon skrev 2012-03-18 00:06:21 följande:
    Jag är barnlös, men hr anhöriga som har barn som går i skolan och ska börja skolan. Vad har de för nytta av arabiska, varför har man infört det i den skolan ? Först och främst är det vä'l svenska vi ska lära oss, så länge vi bor i Sverige och är svenska medborgare. Detta med arabiskan var det dummaste jag hört på länge ! Okej, om det finns som tillval och barnet vill välja det, när det är så gammalt, men inte på lågstadiet och mellanstadiet iallafall, då får ju barnen ingen bestämmande rätt själva, det som man är så noga med annars !
    Nu är det ju inte riktigt så som du tror att det är men jag vill ställa en fråga:
    Var finns bestämmanderätten när barnen måste läsa engelska? Och att engelska är väldigt användbart både i Sverige och utanför har inte med saken att göra, det är bestämmanderätten som är viktig här.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    elonpelon skrev 2012-03-18 00:53:58 följande:
    Inlägg 130 (orkar inte skriva ditt användarnamn)...nej, du har rätt i det du sklriver om bestämmanderätt, men är inte engelska mer användbart utanför Sverige än arabiska ??

Om jag kommer till vilket land som helt egentligen, men ta en taverna i Spanien och beställer på arabiska, hur många av de som jobbar tror du kan förstå det jag säger, än om jag kommer och beställer på engelska. Så på längre sikt har ju barn mer nytta av engelska än arabiska vad gäller tv/media, tidningar, innehållsföretckningar,a llmän information m.m m.m. Detta är min åsikt iallafall
    Jag föreslår att du läser mitt inlägg igen, att engelska har ett mer utbrett användningsområde har inte med bestämmanderätten att göra. Alls.
Svar på tråden Arabiska siffror i skolan!!!!