Inlägg från: chatnoir |Visa alla inlägg
  • chatnoir

Kinaväntan...

fabbemam skrev 2012-05-12 11:07:39 följande:
    GRATTIS!!!! Nu blir jag nyfiken! Ska ni till "vår" provins igen eller kommer ni att få se något nytt?
    Tack!! Nej, inte samma. Vi ska längst ner i söder den här gången. Det är tydligen 35 grader i september, så det blir tropiskt klimat!
  • chatnoir
    Flybe skrev 2012-05-12 13:59:51 följande:
    Det kan inte bli för många grattis så stort grattis igen!
    Tack min vän!!
  • chatnoir
    Dinopino skrev 2012-05-12 20:54:39 följande:
    Åh grattis grattis Chatnoir! Baby Vad roligt! Berätta mer!
    Tack! Jag har inboxat dig...
  • chatnoir
    I love life skrev 2012-05-13 13:06:32 följande:
    Grattis!!! Vad kul! Vilken provins, vilken ålder, när åker ni? Nyfiken! Glad
    Vitsippa skrev 2012-05-13 15:53:57 följande:
    Grattis Chatnoir!!! Jag blir också lite nyfiken på vilken provins ni ska till eftersom vi går i väntans tiden (på LOA) och hoppas på att få hämta vår lille pojke i Nanning till hösten.

Stort grattis I Love Life också till ert TA! Vad underbart att äntligen få närma sig den stora resan!
    Tack!! Vi ska till Guangdong, men vet inte alls när vi får åka eftersom vi inte har skickat stora ansökan än. Notice fick vi på bara en vecka. Vi hoppas på att få åka någon gång i höst.
  • chatnoir
    Levalivetmedbarn skrev 2012-05-15 13:36:07 följande:
    grattis - underabrt för er!
    Tack, det är härligt att vänta barn igen!
  • chatnoir
    elsa77 skrev 2012-05-20 14:04:46 följande:
    Miad73, stort grattis!!

Vi börjar närma närma oss avresa😃😃
    Lycka till på resan!!
  • chatnoir
    solrosen7 skrev 2012-06-07 13:29:06 följande:
    Hej
    vi har idagarna fått BB. En liten kille från Henan provinsen. Nu väntar vi på LOA!! 
    Grattis!!
  • chatnoir

Efter en hel del pappersstrul är vår ansökan nu äntligen hos NP. Sedan ska den vidare till UD och kinesiska ambassaden, och (förhoppningsvis nästa vecka) via FFIA vidare till Kina!

• chatnoir
    I love life skrev 2012-06-24 20:34:20 följande:

Vill bara uppdatera min egen tråd!

Vi kom hem från Kina den 6 juni med lillasyster! 

Vi fick vår lilla flicka på mors dag på ett tråkigt kontor i Xian, två timmars flygresa från Peking.

Resan gick bra! Storasyster var väldigt duktig i alla sammanhang, det gick över förväntan att resa med en 3,5-åring.

Nu är vi fyra i familjen och det är en stor omställning för oss alla!

Vår väntan resulterade i en underbar liten flicka som var värd att vänta på! Tack för alla som läst och stöttat! 

Lycka till ni andra som ska adoptera! Glad        

Härligt att höra!

• chatnoir
    Maria skrev 2012-06-25 14:57:59 följande:
    Välkomna hem... Har en fråga skickade sn ansökan igår till byrån kan man bli matchade utan att ha stora akten i kina... Är bara att skicka den till np kvat
    Jag skulle ringa FFIA och fråga om jag var du. När det gäller hur matchningen går till så skiljer det sig så mycket mellan organisationerna, det är svårt att få svar på här tror jag. Men i prinicp kan man bli matchad innan man skickar stora ansökan, om man blir matchad med ett barn från Special Focus. När man blivit matchad och fått Notice har man 6 månader på sig att komplettera med stora akten (även om det gärna ska går fortare än så!). FFIA har följande text på sin hemsida:

CCCWA benämner vissa barn "Special Focus". Exakt vilka kriterier som avgör om ett barn är "Special Focus" eller inte är inte helt tydligt. Generellt gäller det barn som det är lite svårare att hitta familj till, t.ex. på grund av barnets ålder eller att det finns mer än en diagnos i barnets hälsobild. För att underlätta för dessa barn att få familj har CCCWA öppnat upp även för sökande som ännu inte har sin huvudansökan i Kina samt ensamstående kvinnor att ansöka. CCCWA har också öppnat upp för att göra eventuella undantag från kraven på de sökande för denna grupp barn.

• chatnoir
    Maria skrev 2012-06-28 18:23:57 följande:
    Jippi fick vårat förmedlingsbeslut idag.. bv behövde bara en dag på sog dom fick det igår... nu så är det np nästa.kan man bli matchade redan nu då... någon som blivit det via dom innan akten har kina..
    Ska ni skicka ansökan via BV eller FFIA?
  • chatnoir
    Maria skrev 2012-06-28 20:27:48 följande:
    Bv blir det ...
    Ok, roligt att ni är på G!
  • chatnoir
    Thea skrev 2012-08-23 11:31:14 följande:
    Vi har LOA och resedatum är 11 September redan! Någon mer i denna tråden som ska resa till Kina det datumet?
    Grattis!! :)

Det var snabbt mellan LOA och resa!
Svar på tråden Kinaväntan...