Inlägg från: elsa77 |Visa alla inlägg
  • elsa77

Kinaväntan...

May12 skrev 2012-03-29 12:40:36 följande:
    Hej!

Vi ska åka till Kina i april för att hämta en liten pojke på ett år i Gansuprovinsen. Någon som varit där?
    LOA för oss tog bara tre veckor! Just nu är det hektiskt med allt som ska fixas:)

Vad ska man ta med sig? Svårt att köpa blöjor när man inte vet exakt vikt på barnet. Och barnmat, ska man ha med sig t ex välling, vi vet inte vad han kan äta idag (han har läpp, käk, gomspalt). Vågar man packa ner mat i resväskan till Kina?

Stort grattis till LOA
    Dinopino skrev 2012-03-30 12:43:09 följande:
    LID idag! Solig

Ang vad man ska ta med sig, det beror säkert lite på var man hamnar också. Ute på vischan kanske det är svårt att komma till en supermarket, till skillnad från om man är i tex Guangzou eller Peking.

Vi tar med oss lite blöjor, majskrokar, katrinplommonpuré, osv... beroende på var vi hamnar.

Tips: kolla här, en tjej som satt ihop en enorm lista med bra saker att tänka på.

www.nihaoyall.com/2012/03/your-best-china-tra...
    Grattis till LID!!!

Vi väntar på LOA  
  • elsa77

Dinopino; Japp det var fantastiska BV igen:) har ni också dom??

• elsa77

Jag skulle tro att FFIA's och RQ stämmer då det är samma datum.. Eller det jag vill tro;)

• elsa77

Det måste vara 2011 som stämmer har för mig att jag läst förut att alla 2010 var granskade o det var ett tag sedan,,

• elsa77

I love life; håller tummarna för att ni får det! Vi hoppas också på att få åka i maj:)

• elsa77

Miad73, stort grattis!!

Vi börjar närma närma oss avresað???ð???

Svar på tråden Kinaväntan...