Kinaväntan...
Vi väntar också bb från Kina! Väntar på LID, men har ögonen på SF-listan
Vi adopterar via Barnens Vänner
Vi väntar också bb från Kina! Väntar på LID, men har ögonen på SF-listan
Vi adopterar via Barnens Vänner
Den översättningsbyrå som ska fixa uppdateringar nu efter 1 mars.
LID idag!
Ang vad man ska ta med sig, det beror säkert lite på var man hamnar också. Ute på vischan kanske det är svårt att komma till en supermarket, till skillnad från om man är i tex Guangzou eller Peking.
Vi tar med oss lite blöjor, majskrokar, katrinplommonpuré, osv... beroende på var vi hamnar.
Tips: kolla här, en tjej som satt ihop en enorm lista med bra saker att tänka på.
www.nihaoyall.com/2012/03/your-best-china-travel-helps.html
elsa77: Va? Jag visste inte ens att ni fått syskon? Grattis!!
i love life: Glöm nu inte att amerikanarna har ett helt annat system än oss Vi slipper allt krångel med myndigheterna ang immigration som de har och därför går allt mycket fortare för oss
elsa: Grattis till sonen! Var det genom BV?
Om ansökan är i landet när man skickar in LOI brukar det ta 1-2 månader till LOA. Det handlar lite om vilken batch man hamnar i när det gäller översättningen. Tydligen klumpas akter ihop, och skickar man in precis i en skarv kan akten bli liggande tills nästa batch är fylld.
Så fick jag det förklarat för mig.
CCCWA har nu granskat ansökningar inloggade tom 110930.
Detta står på AC:s sida:
Följande information finns att läsa på CCCWA:s hemsida
The CCCWA has finished the review of the adoption application documents registered with our office before November 30, 2010.
CCCWA har slutfört granskningen av ansökningsdokument som registrerats (loggats in) fram till den 30 november, 2010.
Detta står på RQ:
Reviewed through: September 30, 2011
Placed through: August 31, 2006
Det är något som inte stämmer...