Inlägg från: Musen |Visa alla inlägg
  • Musen

Polishäst

Hej! Såg lite på efterlyst igår om reportaget om polishästar. Eftersom jag inte har någon kunskap om det är jag varken för eller emot utan bara nyfiken. Finns det någon här som kan något om det? Såg att alla var bruna med svart man och svans är det en standard färg eller har det bara blivit så? Är det alltid samma ras? Vilken egenskap har dom som gör att dom behövs? Är det något som kommer finnas kvar för alltid eller är det kvar sen medeltiden och håller på och dör ut? Har dom nå speciella skor på hästarna (jag tycker det kan bli halt på asfalt med vanliga skor)

• Svar på tråden Polishäst
  • Musen

Tack alla för svaren och de låter väldigt vettiga även om vissa spånade så lät det vettigt som sagt. Någon som vet hur länge en polishäst hållen innan den byts ut?

• Musen

Någon som vet varför just halvblod? Eftersom jag inte är rädd för hästar så har jag svårt att förstå (därav trådstsrt) varför hästar används. Om någon skulle mota bort mig med en häst så skulle jag tränga mig förbi vid bakdelen. Jag skulle vara mera rädd om någon stod på marken och vifta med batong. Men som Colanappen skrev så är dom flesta ovana och kanske rädda för hästar och backar undan. Så nu låter det mer logiskt att ha hästar vid uttryckningar :)

• Musen

Såg inte att flera hade svarat, tack robocopa för utmärkt info!

• Musen

Ha ha fröken snork! Det har jag aldrig hört förut men det stämmer faktiskt :) ett sto som vaknat på fel sida är bland det jobbigaste som finns :)

• Musen

Någon som vet något om säkerhets västen polisen använde? Tyckte han sa att den blåses upp som en airbag men hur vet västen att den skall blåsas upp?

• Musen

Jag har aldrig påstått att jag inte har respekt för en häst! Däremot skulle jag vara mera rädd för någon som stod på marken än satt på en häst!Jag har också ridit i massa år och är utbildat och jag lever idag då jag fattar inte vad du vill med ditt inlägg?!

Svar på tråden Polishäst