• sleipner

Walking with dinosaurs - passande ålder?

I höst kommer ju Walking with dinosaurs tillbaka till Globen.
    Verkar ju verkligen vara sevärt.
    Så en liten fråga till er som sett det förut -  borde man kunna ta med en 4 resp 5 åring dit eller blir det alltför läskigt?
    Har bara sett videoklipp om detta och de ser ju verkligen riktiga ut.... funderar på om det blir för läskigt för våra barn...
    Hur har ni som varit på det tidigare upplevt det - eller rättare sagt era barn Hur små barn har ni haft med på detta?

• Svar på tråden Walking with dinosaurs - passande ålder?
  • Kimona

Beror ju på var man sitter. Vissa dinosaurier går fram till publiken på de första raderna

• Suri

Jag vill också veta om det är läskigt.

• sleipner

Kimona  -  Var du på det när de var här sist? Är det hög ljudnivå?

• Dinosaurie

När jag var där satt en pojke bakom oss, skulle tippa på 3-4 år, och han grät.. Dinosaurierna "slåss" en del, och det kan vara högt ljud. Visst är det lite skrämmande..
    Sen så berättar "berättaren" mycket, som för mig som vuxen var lite svårt att hänga med i. Om olika tidsperioder, dinosauriernas utveckling osv.

• Dinosaurie

Måste tillägga att det är väldigt häftigt, och sevärt absolut. Men jag gick med min sambo :)

Och de är verkliga, men något man inte ser på reklam osv är att alla dinosaurier (förutom de som är människor i kostrym) har en "stock" som tassarna rullar på.. Det förstår man ju att de måste ha, men det gör det hela lite mindre verkligt ;)

• sleipner

Kunde tänka mej att det kan vara lite läskigt.... killen är ju lite mer än 4 när det är dags och lite "harig" överlag.... Ang ljudnivån får man väl ta med sig hörselkåpor. Så får man väl helt enkelt gå ut om det blir för otäckt.
    Vi hade ju inte tänkt boka främre raderna heller - utan lite högre upp och då kanske det inte blir lika läskigt om de inte är så nära (?)
    Han är ju tokig i dinosaurer, drakar och sånt så det vore så himla kul.
    Tjejen som kommer vara 51/2 är tuffare så henne är jag inte orolig för.
    Men som sagt, hörselkåpor kan det nog  vara läge att ta med antar jag.

• Kimona
    sleipner skrev 2012-03-14 18:00:37 följande:
    Kimona  -  Var du på det när de var här sist? Är det hög ljudnivå?
    Nej jag var inte där men har sett många dokumentärer om den eftersom jag var intresserad av deras specialeffekter och så, och det är ju typ konsertnivå och majg förstått rätt, men det är inte mycket ljud. Lite "djungeljud" i bakgrunden och morranden/annat från dinosaurierna, men jag såg inga barn med hörselskydd
  • soffliggaren

Vi var i Göteborg för 2,5 år sen. Barnen var då 8 och 10 om jag inte minns fel. Dom tyckte det va lite töntigt. Kan tänka mig att 6 -7 år är mer rätt..

Killarna som satt under och över oss tyckte det var spännande. Som någon skrev så slåss dinosaurierna. Speakern pratar om hela perioden.   

Vi satt lite för högt... Hade velat sitta längre ner men inte längst fram. Jag tyckte inte att ljudet var för högt och såg inga barn med kåpor men det kan man ju ta med sig. Vissa saker kan jag tänka mig se två gånger men inte det här.

Jag tyckte det var helt okej som en utflykt. Lite lagom trevligt. 

• CathrinLarsson

Jag har precis köpt biljetter till mig, sambon, sonen och dottern. Sonen kommer att fylla 4 år innan, och tösen kommer inte att vara mer än 9 månader, så hon kommer väl inte att ta till sig så mycket av det hela... Det dom sa när jag bokade biljetterna var att pga ljud och ljus var rekomenderad ålder minst 3 år. Vi kommer att packa med oss hörselkåpor till båda, varpå dottern kommer att ha dom hela tiden.  VI bokade platser på C-läktaren vilket är längst ifrån scenen, bara för att ha distansen så det inte blir läskigt att ha dom så nära. Men vi kommer också att prata om att dinosaurierna är på låtsas, eftersom han ändå kommer att tro att dom är på riktigt när vi väl är där, fram till dess.

Hans kommentar när jag berättade att jag köpt biljetterna så han ska få åka och titta på dinosaurierna var; "ÅH COOLT!" med ett leende från ena örat till det andra! Skrattande  

• Elijana

Min dotter som är 3 år gammal tittar varje dag på trailer av denna film och hon är så fascinerad av denna, hon tycker det är så roligt och verkar inte vara något skrämmande för henne så jag funderar på att ta henne på bio men är osäker om åldersgräns?

Svar på tråden Walking with dinosaurs - passande ålder?