Nape skrev 2012-03-12 18:39:15 följande:
Åh, spännande!
Jag vet inte så mycket om hur tarotkort funkar? Ser lite vad de andra undrat så..
Livssituation och hur det blir på jobbfronten skulle jag vilja veta om. Livet känns ganska rörigt just nu och jag har ett jobb jag inte trivs med. Har sökt andra jobb, samtidigt som jag har lite drömmar. En puff i rätt riktning vore uppskattat!
saker som du bör släppa
riddare i svärd
Kortet står för en intelligent man eller kvinna som vet hur man argumenterar på ett intelligent sätt. Kortet kan även stå för debatter. Kortet dyker upp när man argumenterar för sin rätt, och ibland när man är ganska arg på grund av en orättvisa som man inte kan blunda inför utan som man objektivt analyserar verbalt och/eller i tankarna.
Saker som du bör behålla i ditt liv
solen
Kortet står för klarhet, om att se verkligheten så som den är, om att veta exakt vad som sker. Kortet kan även stå för en kamera, om att vara med på TV, om att vara en celebritet.
Saker du håller på att få i ditt liv
5 stavar
Kortet står för konkurrens, kamp, konflikt, rivalitet och verbala konfrontationer. Ibland kan kortet även stå för frustration och inre konflikt
Din omgivning, hur den påverkar dig
riddare i bägare
Kortet föreställer en man eller kvinna som går ut i världen och relaterar till andra människor. Som person är riddare i bägare en vänskaplig människa som har lätt för att prata med andra och har förmågan att få andra människor att bjuda på sig själva och berätta om sina hemligheter, känslor och liv i allmänhtet. Kortet betyder inbjudningar, dejter och ärliga intentioner i kärlekslivet.
vad du bör ge andra eller din omgivning
10 pentagram
Kortet står för pengar. Du får mycket pengar, ett arv, lönen eller får något sålt.
något som snart börjar
10 svärd
Kortet betyder att man har blivit sviken av alla - något som lett till uteslutning, förlust av prestige eller jobb, osv. Kortet kan också stå för andras inblandning i ditt liv och därför oförmåga att lyckas inom kärlekslivet, yrkeslivet, etc.
din läxa , vad du bör lära dig
3 pentagram
Kortet står för kompetens, kunskap och skicklighet som används på ett bra sätt. Kortet står för ett företag, eller projekt i inledningsfaserna. Kortet är positivt och lovar vinst i framtiden eftersom man använder sin begåvning på ett mycket bra sätt. När det handlar om hälsan står kortet för en ny diet, terapiform etc som kommer att lyckas.
Det kommer snart ett nytt jobb, en ny inkomstkälla, du kommer med det jobbet att få en högre självkänsla och se dej själv med större värde.