• Mustikka

IVF Umeå

germany: Det är mitt första VUL och enda jag kommer ha. Trodde alla vara var på ett innan ÄP?

Drömmer om ett barn: Tack:) japp är på dag 9, tiden har konstigt nog gått fort:)
    Jag tog ut allt de skrivit ut till oss samma dag vi hade infomötet. Men nu när jag fick höja dosen så blev det färre dagar att ta. När de ringde från kliniken så sa hon att jag har tillräckligt med puregon, men är ändå orolig:/

Är inte heller speciellt stor, men mitt egna FSH hormon i kroppen är ganska hög, därför behöver jag en hög dos för att kroppen ska reagera:)

• Mustikka

germany: ok, känns ju nästan bättre om man skulle få gå på två vul. För om det visar dåligt för mig imorgon så är det ju försent att göra nåt:(
    Usch är så nervös:(

• Mustikka

Nu har jag varit på vul.
    6 äggblåsor, men de var för små, så måste fortsätta spruta och kanske höja dosen igen. De skulle ringa på em.
    Vul igen på måndag och ÄP tidigast på onsdag.
    Är lättad att det fanns några överhuvudtaget. Man får ju se första försöket som en testrunda:) Nästa gång vet de mer exakt hur mycket man behöver av all medicin

Är det någon som vet om det kan bli fler ägg nu eller om de bara blir större?
    Tänkte inte på att fråga när jag var där.

Turtle: har inte känt så mycket, lite ont i ryggslutet senaste dagarna, efter att jag fick höja dosen. Hur går det gör dig?

Germany: kollade östradiol i måndags, då såg de att jag behövde höja dosen. Fick lämna blod för östradiol idag med. De ringer i em om jag behöver höja igen.

De skrev ut mer puregon också och det fanns på Apoteket!:)
    Hon sa att det inte ska vara några problem att hämta ut det samma dag. Som tur var!:)

• Mustikka

Turtle: jo fick betala 300. Gick ensam, vi sparar också mannens ledighet till ÄP och ET:) det gick så fort också så skulle bara kännas onödigt att han skulle va med:)
    Tack för tummarna!:)

• Mustikka

Jaha nu ringde dom, måste höja till 450!!
    Bådar inte gott:(

Germany: vet inte vad mitt AMH låg på. Tror det var bra eftersom dom inte sa nåt. Mitt FSH var för högt, låg på 13.

• Mustikka
    germany: Det är det där guldägget jag får hoppas påGlad
    Ska nog kolla upp vad jag hade på senaste provet. Det togs i februari, då konstaterades att mitt FSH såg bra ut, därför jag fick börja med IVF:en.
    Men de mailade bara och skrev ingen info om vad den nu låg på. Då kanske de tog AMH också eftersom det inte var så länge sen.

Drömmer om ett barn:
    Jag tyckte väl det var konstigt att jag skulle betala!Förvånad
    Ska på VUL på måndag igen, måste jag betala även då så får jag väl fråga om det verkligen stämmer.
    Det blir dyrt om man ska betala 300 varje gång man ska dit.
    Behövde du inte betala vid infomötet heller?

På infomötet sa hon till mig också att hon var lite fundersam på den dos hon satt på mig när hon såg att jag inte var så stor. Men det var innan hon förstod hur tröga äggstockar jag harObestämd Kanske har något med överstimulering att göra. Om man har normal äggproduktion så kanske de vill ge en liten dos till små tjejerGlad

turtle:
    Tror inte det gör något att du inte släppte. Vad duktig du är som tog sprutan på jobbet,{#emotions_dlg.flower} jag skulle inte ha nerverna till detGlad Men insåg igår att jag kanske måste ta otrivellesprutan på jobbet om det blir ÄP på onsdagObestämd

inväntande:
    Välkommen!Glad Vet inte så mycket om FET eftersom jag är på mitt första IVF försök, men jag tycker du ska ringa när du får utslag.

Äppelkaka: VälkommenGlad

• Mustikka
    germany skrev 2012-05-19 19:28:40 följande:
    Men visst låg ditt FSH på 13? Jag vill inte göra dig orolig och tycker inte du ska vara det heller, men för att ett FSH ska räknas som "bra" så ska det inte ligga över 10, allt över det är inte fullt så bra.

Det är en djungel med alla dessa prover. Tyvärr är det inte alltid så lätt att begära att få ta om dessa, i allafall så har jag stött på motstånd, även på kliniiken i Falun.....Men jag har bett min läkare att få en remiss för att ta om provet och jag hoppas han hörsammar mig.

Och du, klart att guldägget kan finnas för oss alla, oavsett om värdena är bättre eller sämre.
    En hel del tur ska man ha och visst är det våran tur nu!! Solig
    När vi gjorde utredningen för två år sedan så låg mitt FSH på 13, då sa de att vi inte får göra IVF pga det.
    Läkaren sa bara "hör av er när ni försökt i tre år" Vi gjorde det  nu i februari och de skickade då en remiss för att kolla mina värden igen. Fick tillbaka ett mail att mina värden nu såg bra ut, och då skickade de även remiss för IVF:) 
    Men fick aldrig veta vad de låg på.
    Men hur som helst verkar det inte spela roll om värdet gått ner, eftersom äggstockarna ändå verkar tröga.
    Det som irriterar mig mest är att alla läkare inklusive hon på infomötet envisas med att kalla oss oförklarligt barnlösa, för de säger att högt FSH inte är en diagnos. Att det inte är det som gör att vi inte kan få barn. Tycker det är konstigt Obestämd
  • Mustikka

Har nu varit på VUL igen. Såg bättre ut denna gång med 7-8 äggblåsor av bra storlek och flera småGlad
    I em ska de ringa så får jag veta om jag ska ta otrivelle sprutan ikvällSkrattande 
    Är lite stressad för de ska ringa när jag är på jobbet, och då måste jag i så fall ta otrivellen på jobbet ocksåObestämd
    Är inte lätt att bara släppa allt och gå och ta en spruta.

Har den vanliga otrivelle sprutan, alltså ingen penna. Hur gjorde ni andra innan ni tog den, måste man spruta ut luften först eller är det bara att köra på på en gång? 

LindaM: Grattis till så många blasto!Glad Men tråkigt att du blev överstimuleradRynkar på näsan Hoppas du mår bättre nu{#emotions_dlg.flower}

Drömmer om ett barn: Ahaa det är därför jag måste betala, för jag går till IVF-klinikenGlad 

Emilotta: Härligt att sprutorna känns lättareSolig och tänk att det redan är vul dax för dig! Tiden går så snabbt nu! Och samma för dig turtle! Roligt att ni följer varandra exakt på dagenGlad

• Mustikka

ÄP på torsdag!!:D
    Men tyckte det var en konstig dag.
    Jobbar de helger? Annars har jag ET på måndag.
    Så skönt det ska bli att slippa spraya och spruta sen!:D

Svar på tråden IVF Umeå