• turtle01

IVF Umeå

Nu är jag ruvare!!! 9 ägg av 10 var av bra kvalité, de blev även befruktade utan hjälp. Så nu fick jag ett tillbaka o de andra ska de odla vidare på och sen får vi hoppas de kan frysas!! Så nöjd och lättad nu!

• turtle01

Jag fick en del förhållningsregler, ingen fysisk ansträngning, samlag, badning, ridning, bastu Sen tillade läkaren att att undvika alkohol, har förstått att just den frågan diskuterats i andra forum. Hoppas din insättning går lika bra emilotta!

• turtle01
      Väntrummet 
    * Smilla03(ska sätta in en frysis efter nästa menscykel) 
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL) 
    Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf) 
    *vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren) 

Sprayar 

Sprutar 
    * Helvetiaaa, första ivf

Väntar på ÄP/ET  
    * Emilotta (första ivf) 

Ruvar 
    * LindaM testdag 27/5 
    *inväntande testdag 11/6 
    *Sofiali77 testdag 12/6 
    * Mustikka (första IVF) Testdag 14/6
    * Tinzu (första IVF) Testdag 19/6 
    * Turtle01 (första IVF) Testdag 20/6

GravidGravidaGravid

* A79
  • turtle01

Germany, ser inte ditt namn på översiktslistan. Låter klokt av dig att inte testa för tidigt!

• turtle01
    " Emilotta; Nu är jag också ruvare!! fick tillbaka en mycket fin blasto men hon skulle odla vidare de andra till imorgon för de var inte riktigt lika "färdiga" som det som jag fick tillbaka. så får reda på i veckan hur många som kommer till frysen, hoppas på något iaf! "

-------------------------------------------------------------------------------------------------
    Hur mår du idag? Känner du av något sen insättningen? Jag gnetar på med lutinus och funderar litegrann på detta med överstimulering, hoppas man slipper det. Jag är lite öm i magtrakten och tyckte promenadtempot kändes väl högt förut idag när jag o några vänner gick en kortare promenad. Var hemma från jobbet idag, men kändes inte kul att dra till med en lögn om sjukfrånvaron. Nu jobbar jag inte förrän på tisdag, känns väldigt skönt!

Fick du samma förhållningsorder som jag fick?  
  • turtle01

EEJ, så tråkigt att höra.... men så skönt att du snart kan få frysförsök! Vad fick du insatt vid förra ET? Ska hålla tummarna! 

• turtle01

Någon som skulle vilja träffas på en fika?! Känner att det skulle vara kul att få ett ansikte på någon/några här i vår tråd.... -bara en idé jag fick! 

• turtle01

Tinzu, mina är också ömma, men tycker inte de blivit nämnvärt större.Däremot så behöver jag nog ut o handla nya bh´ar, min favorit gick sönder häromdagen. 

Stick i magen kan ju vara bra grejjor det! Glad

• turtle01

Tinzu: så bra att det ser bättre ut! Hoppas det fortsätter bli bättre i dagarna....

Förra veckan var verkligen en spännande vecka, den här veckan  innehåller också ett spännande moment för flera av oss nyblivna ruvare gissar jag.... att få veta om de ägg som odlats vidare blir ämnen för frysen. Dock ännu en röd dag som sinkar litegrann... 

• turtle01

Mustikka; å vad jag ska hålla tummarna!! Varför beställer du extratest? Jag har två clearblue, räknar inte med att behöva fler. Eller kommer man tänka annorlunda längre fram?

Jag tycker väntan än så länge går bra, har varit sysselsatt med diverse husprojekt. Det svåraste just nu är att försöka avstyra spontana glas rosé-vin som kompisar/grannar vill bjuda på. Jag var faktiskt in på bolaget idag och handlade några olika alkoholfria alternativ att ha i glaset istället. 

SofiaLi: okej, tack för info... då blir det förhoppningsvis mindre ömt i brösten om några dagar då.  Å grattis till infot om blasto!!

Svar på tråden IVF Umeå