• A79

IVF Umeå

germany skrev 2012-05-09 19:21:02 följande:
    Vad roligt att läsa om ditt ultraljud, kan riktigt känna din glädje!!
    Ta hand om er.
    Tack germany!!
    Jo självklart är man glad men ändå fortfarande nervös!
    Hur går det för dej?Glad 
  • A79
    germany skrev 2012-05-09 19:48:19 följande:
    A 79 - Om mensen behagar att komma i tid (för jag tvivlar på att vi skulle ha lyckats den naturliga vägen...) så påbörjar jag med sprutor i helgen. Fast vi ska till Falun denna gång, har tidigare gjort 2 IVF-behandlingar i Umeå.
    Tråkigt att höra att d första gångerna inte gick..
    Jag beundras av er styrka att fortsätta..
    Då får vi hålla tummarna att det blir 3:e gången gillt!! Glad

Varför ska ni åka ända till Falun? 
  • A79
    germany skrev 2012-05-09 20:08:51 följande:
    VI har använt upp våra gratis-försök och ska nu hädanefter bekosta själva.
    Har hört gott om Falun och det känns bra att prova ett nytt ställe, dessutom är det billigare i Falun än i Umeå.
    Ja just ja... här uppe får man inte många försök...
    Bra val att fara ditFlört 
    Har oxå hört att det ska vara bra därGlad 
    Hoppas din mens kommer i tid nu så du får börja sprayaGlad 
  • A79

Tack allihopa för era fina ord Jag blir så glad!!!Solig

vårt 2012 skrev 2012-05-09 20:52:01 följande:
    A79:  åååh, men du skulle sagt att du var lycklig å inte ett dugg orolig... coolt!
             Jag har vul den 28/5, känns som en evighet! :) kommer vara i v.9 då.. fick man höra ngt, en bild med sig eller hur var det? Tell me all of it!  
    Hej!
    Ja när man väntar känns det alltid som en evighet!!

& nja.. tyvärr var det just igår väldigt dålig skärpa på bilden & läkarn beklagade detta.
    Vi fick inte med oss någon bild men kunde ändå se det lilla livet & lillhjärtat som klappade i full rulleHjärta 
    Vi fick dock inte höra någotObestämd Men att få se den var helt fantastiskt underbart trots dålig skärpa på bilden.
    Ja man blir så gla så man nästan grinar & samtidigt vågar man inte heller... e ju bara i vecka 8 trots allt .
    Dubbelkollar fortfarande vid varje toabesök...Obestämd
    4 veckor till & man har passerat de 12 kritiska veckorna... hoppashoppashoppas!!!!

• A79
    Mustikka skrev 2012-05-10 14:54:13 följande:
    turtle01: Jo jag provade att sticka när vi var på infomötet, då var det inte så farligt.
    Men nu när jag var tvungen att sticka och även spruta in så kändes det jobbigare, eftersom sprutan då måste vara i magen så länge.
    Var också nojjig att jag gjort nåt fel, det var ju ett tag sen vi var på infomötet.
    Tur jag har min underbara man som är kolugn och har koll på lägetGladHjärta 
    Känner igen den där kännslan mend sprutan.. huvva ja satt oxå & svettades i ca 30 min innan jag vågade sticka in den i min egen mage!!! hooGlad
  • A79
    Mustikka skrev 2012-05-11 14:34:36 följande:
    Nu blöder jag IGEN! Fattar inget:( nu är det försent att ringa kliniken också. Åh hoppas det inte gör nåt.

Emilotta: just ja glömde att du har endometrios. Hmm konstigt att det fungerade förra året men inte nu. Det är ju bra att man även kan ta det i sprutform om det är slemhinnan i näsan som krånglar.
    Håller tummarna att du ändå slipper spruta det också och att du blir nedreglerad denna gång!:)
    Man kan alltid fara förbi IVF kliniken! det gjorde jag en gång när jag inte fick tag på dem & det gick bra :)

drömmer om ett barn
    Jo det känns overkligt ändå!!!
    Är så otroligt glad :) 
  • A79
    Mustikka skrev 2012-05-11 19:30:06 följande:
    A79: jo men jag är på jobbet, var även det när det började igen:(
    Aha.. men efter jobbet?
    Fast det är  klart.. själv slutar jag så tidigt varje dag ..tror att alla slutar samma tid som jag hehe.. 
    Hur är det nu?? 
  • A79
    Mustikka skrev 2012-05-11 22:32:45 följande:
    A79: jag slutade kvart över nio:/
    blöder fortfarande, men det är inte typiskt mensblod, inget slem (ursäkta, äckelvarning) utan bara rent blod. Och det räcker att ha trosskydd.
    OK, Jag har fått för mig att dom har öppet helger oxå?
    Kanske kan svänga förbi idag? Vill ju som att allting ska ordna sig snabbt för dejFlört

Smilla03!
    Tråkigt att höra,
    & roligt att du tog dej upp på fötterna rätt fort
    & att du redan nästa månad ska få sätta in frysisen!! Glad
    Ja håller tummarna för dej att denna gång ska det lyckas!!
    Ja önskar att man kunde knäppa med fingranrna så veckorna går!
    Kram på dej{#emotions_dlg.flower} 
  • A79
    Mustikka skrev 2012-05-21 19:07:04 följande:
    ÄP på torsdag!!:D
    Men tyckte det var en konstig dag.
    Jobbar de helger? Annars har jag ET på måndag.
    Så skönt det ska bli att slippa spraya och spruta sen!:D
    Åh nu närmar det sig!!Glad
    Ja tror som sagt att dom är där löragar oxå & då blir det nog ET på lördag!
    Åh vad spännande snart är du ruvare!! 
Svar på tråden IVF Umeå