Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

Virrvarr: Okej, tänkte att ni kanske hade fått två tillbaka tidigare då ni gjort så många återföringar. Kämpigt när det inte tar sig.. har alla embryon varit blastocyster? Gick det bra idag?

1986a: När vi gjorde behandlingar för första barnet fick jag tillbaka två embryon vid två tillfällen: dels vid andra återföringen (FET, där alla embryon tappat celler vid upptiningen) samt vid sista IVF:en (fick tillbaka ett 4-celligt och ett 5-celligt embryo). Jag tror att kliniken lägger väldigt stor vikt vid kvalitén på embryona när det gäller huruvida man får en eller två tillbaka.

Norris: Vad roligt att höra att ni är på gång med nytt försök, jag håller tummarna hårt för att era blastisar ska fästa! :)

• drömmer om ett barn
    Virrvarr skrev 2016-11-24 13:54:49 följande:
    Det gick bra!
    Har återfört blastocyster varje gång utom senast då vi testade med en tredagars bara för att.
    Vet inte vad man ska testa härnäst? Vi har pratat löst om spermiedonation och vi står i kön sen i mars. Känns som åren går, fyra år sedan vi började försöka bli med barn.
    Skönt att höra, när har du TD? Åren går fort när man är inne i detta med att försöka bli gravid. Förmodar att ni testat med Trombyl och kanske andra alternativ efter ET?
  • drömmer om ett barn
    Norrlandskvinnan skrev 2016-11-24 18:52:23 följande:

Alltså jag har en sak jag måste få fråga er. Hur länge tig det innan ni fick remiss för ivf? Jag och min partner har försökt skaffa barn i 2 år. Vi har nu startat upp en utredning. Sperma prover var normalt. Vaginal ultraljud är gjort och var normalt. Och jag har lämnat prover. Är det så att man ska försöka ett år till efter detta? Hur gick det till för er?

Vi fick remiss i princip direkt efter avslutad utredning (som inte visade några fel), men hade försökt i ganska många år på egen hand så jag vet inte om det kanske hade någon betydelse.
  • drömmer om ett barn
    BK1986 skrev 2016-11-25 07:47:40 följande:

Hej allihopa! Vad kul att det är så mycket aktivitet här inne. :)

Igår gjorde vi UL som visade 12 äggblåsor över 10 mm. Nytt UL på måndag och förhoppningsvis ÄP på onsdag. :)

Ser att det är många som undrar över utredningar. På oss är det egentligen inga "fel" förutom att jag har "PCO-iga äggstockar" (som läkaren sa) och därför har oregelbunden mens och förmodligen inte ägglossning. Vi sökte hjälp i januari 2015 och fick börja med Pergotime i april. Sex månader fick vi på oss och remissen för IVF gick iväg i november 2015. Vi fick första mötet redan i början på december och start med första IVF i januari 2016.

Har hört att om man inte hittar något fel alls så kan man måsta försöka ett år till själva innan remissen går iväg, men det är olika från fall till fall.

Vilket toppenresultat, härligt att höra! :) Nu är det inte länge kvar till ÄP. Hoppas det kommer gå bra :)
  • drömmer om ett barn

Norris och BK1986: Stort grattis till era plus, vilka underbara nyheter!! Den bästa julklappen man kan önska sig! :) Håller tummarna att allt kommer gå bra för er båda.

Micro: Tråkigt att höra att det inte blev något nytt försök denna månad, men förhoppningsvis kommer slemhinnan se bättre ut samt att du själv mår bättre i januari.

Fru S: Jag hoppas att allt kommer se bra ut på ultraljudet nästa fredag och att blödningarna upphör snart.

Kvinna32: Så himla tråkigt att försöket fick avbrytas åter igen :( Nästa gång måste det bara bli bra äggblåsor tycker man.

Vårivfresa: Jättegrattis till graviditeten! :) Så härligt att ni lyckades till slut efter många års kämpande.

Vill önska er alla i tråden en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År! Kram

• drömmer om ett barn

Fru S: Jag har läst många trådar där Clearblue digital visat fel på veckoindikatorn så skulle inte lita på testet till 100% i detta fall då det gått så få timmar sedan du var på toaletten före testet.

När jag tjuvtestade och fick plus för att sedan få en blödning så blödde det ordentligt i flera dagar precis som vid en vanlig mens. Vill inte minnas några smärtor men sådant kan vara väldigt individuellt. Håller tummarna allt jag kan för er.

• drömmer om ett barn

Fru S: Det är ju så, det negativa man läst är det man lägger på minnet. Det bästa vore om du försöker vänta någon dag (vilket är lättare sagt än gjort) för att förhoppningsvis få ett mer tillförlitligt resultat. Jag var själv "testoman" under graviditeten med mitt första barn så vet hur svårt det är att låta bli.. Hoppas blödningen har minskat eller upphört helt.

• drömmer om ett barn

Norris: Så tråkigt att höra om dina blödningar.. :( Hoppas innerligt att det är en ofarlig blödning.

Fru S: Har du gjort något nytt test?

• drömmer om ett barn

Fru S: Förstår det, man vill ju kanske inte delge familjen all information i ett så tidigt skede. Håller tummarna för er.

Norris: Åh, vad skönt att det har slutat blöda! Nu hoppas vi på det bästa.

Svar på tråden IVF Umeå