• Smilla03

IVF Umeå

Äppelkaka skrev 2012-05-19 12:19:19 följande:
    Hej tjejer! Vet ni när Umeå stänger för sommaren? Jag får inte tag i dem och jag hittar ingen info om det någonstans.
    Hejsan. De har öppet hela Juni ut. Så jag tror de stänger kring den första Juli och sen har de sommarstängt.
  • Smilla03

LindaM: Grattis till så många ägg och så många till frysen! =)shit va bra med 10 blasto, det är ju super bra! Hur mår du nu? Vilka symptom har du haft när du blev överstimulerad och fick åka till sjukhuset?

• Smilla03
    Tinzu skrev 2012-05-25 20:37:02 följande:
    Tjoho! hoppar in i denna tråd, jag och sambon håller på med IVF nu, vi ska färdas till Umeå på Tisdag nästa vecka för äggplock har aldrig gjort det förut, spännande!

har ni känt av mycket när ni gjort det? har det gjort ont som fan så man bara vill krevera? jag menar lokalbedövning i mumindalen, tror inte många är så avundsjuka på det, och sen äggplockningarna, har inte fått svar på det här tidigare så jag hoppas på det här   
    åh så roligt =) Tycker du att det har gåt bra hittils med alla mediciner? Jag tyckte äggplocket gick bra på ena sidan, det känndes knappt, men på andra sidan där jag har en cysta i ena äggstocken gjorde ont, men jag tror att hade jag inte haft cystan där så hade det gått jätte bra , och du behöver absolut inte vara orolig över bedövningssprutan man får där nere, den kändes inte alls! Jag håller tummarna att det går bra på äggplocket.

PINGLAN: 44 ägg!! Grattis, jätte roligt!!! Kan  bara tänka mig vad paff personalen måste ha varit hihi Lycka till nu med ET.
  • Smilla03

Grattis allihopa som plussat, shit va det har gått bra för er, stort stort grattis! Själv hade man tänkt hinna sätta in en frysis innan de har sommarstängt, men tror ni inte att mensen inte har dykt upp! Så jäkla typiskt, den har aldrig varit sen förut, förutom för nåt år sedan men just nu när man absolut vill att den ska komma som vanligt så vill det sig inte, den är typ en vecka sen, jag har gjort ett grav test igår men det var negativt. Jag antar att detta beror på att man har proppat i sig så mycket hormoner förra månaden att kroppen inte är i fas än. Är det nån mer som varit med om samma sak?

• Smilla03

Idag kom mensen *phuu* men det hinns kanske inte med den här omgången, ser att de stänger 5 juli, så det ska vara på håret att det här ska hinna =) Men man får hoppas iaf. Jag har ringt om meddelat att jag fått mensen idag iaf så de hör väll av sig sen så man får lite info =)

Helvetia: Dom brukar ju välja ut den som ser bäst ut när dom sätter tillbaka så du har nog fått guldägget =) Jag tror det kommer gå jätte bra, när har du din testdag?

EEJ: Skönt att höra att det blivit så för er också, då vet jag att jag inte är ensam =) Jag håller tummarna att du får glad gubbe imorrn på stickan

• Smilla03

Hej Allihopa, jag har varit bortrest hela helgen så jag har läst ikapp mig lite om vad som händer. Grattis till er som har plussat, det ger hopp till en annan också att nästa gång ska det banne i mig funka för oss också!! =)

Om jag får ägglossning i rätt tid så blir det en FET innan sommarstängt, jiiippiii,  VUL är inbokad på torsdag och sen är det bara att få nya order från Umeå när jag ska börja med ägglossningstesterna, om den kommer som tänkt så hinner vi =) Känns super bra, tänk att om ca 3 veckor så kanske jag är ruvare igen, jag håller tummarna hårt och det pirrar lite i magen bara att tänka på det =) Men självklart så vet man att när kroppen är inblandad så kan allt hända, så man får ta det här med en nypa salt och även vara beredd att de kan bli i Aug också.

Kram allihopa

• Smilla03

Drömmer om ett barn: Vilken tur att ni inte krockade, & vilken dag ni hade! Jag tycker 25 % chans låter ändå bra, tänk om båda tar sig då blir det tvillingar hihi =)

EEJ: Vilken härlig sköterska du verkat ha haft, och grattis till en sån fin blasto =) Kan ju inte bli bättre förutsättningar, nu håller jag tummarna att det går vägen för er.

Själv så var man på VUL i torsdags, på dag 9 efter mensen, blev ju lite tidigare eftersom det var midsommar och helg, men min slemhinna var 5-7 mm, och han trodde att jag skulle ägglossa från vänster sida, och jag tror att det är på g faktist, så jag hoppas det ger utslag imorrn eller på mån. Jag ska börja med testerna i morrn. Jag tror jag brukar ägglossa typ 14 dagar efter mens, men Jag har ingen egentligen ingen aning, jag har aldrig använt ägglossningsstickor, eller , jo förrästen för typ 4 år sen men då hade jag ägglossning när jag trodde det så efter det har jag gått på kroppens signaler.

Hoppas ni alla har en mysig helg Kram

• Smilla03
    Hej
    Jag uppdaterar lite på listan. Goda nyheter, Idag blev det glad gubbe på clearblue testet och vi ska sätta tilllbaka en liten frysis nästa måndag =) Om allt går bra är jag också ruvare nästa vecka *längtas*

Väntrummet 

* Smilla03, ska sätta in en frysis  2:a Juli
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren)
    * Freja150 (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar

Sprutar

Väntar på ÄP/ET

Ruvar
    * LindaM testdag 27/5
    * inväntande testdag 11/6
    * Sofiali77 testdag 12/6
    * Tinzu (första IVF) Testdag 19/6
    * Turtle01 (första IVF) Testdag 20/6
    * EEJ, andra IVF (FET), testdag 5/7
    * Drömmer om ett barn, andra IVF (FET), testdag 8/7

GravidGravidaGravid
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
  • Smilla03
    mammaidamaria skrev 2012-06-26 19:20:11 följande:
    A79 - Tack! Grattis, så roligt att höra! Imorgon bär det av till Umeå på info träff. LYCKA till alla ni som väntar på besked, ja även alla ni andra!
    Välkommen till tråden =) Hoppas allt går bra imorgon. Kram kram
  • Smilla03
    EEJ skrev 2012-06-26 09:18:12 följande:
    Tjuvtestat idag på rd 5 och fick inte ens en skygga på testet. Precis som förra gången så känns det i hela kroppen att det misslyckats. Vad ska det krävas för att lyckas?! Jag fick ju världens finaste embryo tillbaka, det är ju med andra ord mig det är fel på....
    Hej EEJ. Du ska inte misströsta än! Testa på ruvardag 5 är ju jätte tidigt test, vilken dag har du din test dag på? Jag har två kompisar som tagit graviditetstest nån vecka efter beräknad mens och ändå inte fått plus på stickan även fast de var gravida alla är vi ju olika. Jag håller fortfarande tummarna att det kommer ett plus på stickan =)
  • Smilla03

Drömmer om ett  barn: Jag hoppas att det inte är mensen som är på gång för dig =( Jag håller tummar och tår att den håller sig borta och att det är växt värk, bruna flytningar kan man ju får och det behöver inte alltid betyda att mensen dyker upp.

Jag är sedan igår ruvare för andra gången =) Så idag är det ruvardag 1, ska testa den 18/7.Jag har haft som mens värk som började i helgen( innan FET) , och den har kommit tillbaka nu ikväll, känns konstigt, det är inte så ofta jag har mens verk en hel vecka innan jag ska ha mensen, men men, ´jag har stressat idag på jobbet och sedan när jag var på affärn så blev det lite för mycket så kassarna blev jätte tunga och jag vet att man ska ju inte bära tungt eller anstränga sig, jag hoppas till 1000 att det ska funka den här gången ,så  nu ska jag ta det lite lugnare fram till testdagen =)

Mustikka: Va kul!  Är så roligt att höra när det går bra, det ger hopp till en annan också =)

• Smilla03
    Väntrummet 

Sprayar

Sprutar

Väntar på ÄP/ET

Ruvar
    * LindaM testdag 27/5
    * Sofiali77 testdag 12/6
    *Smilla03 FET testdag 18/7

GravidGravidaGravid
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
  • Smilla03

Drömmer om ett barn: Neeej va tråkigt =( Jag hoppas att ni får en jätte fin sommar, njut av god mat och dryck, till hösten är det din tur! Och det är ju bara några veckor så är vi inne i Augusti. Massa styrkekarmar

• Smilla03

Grattis Emilotta !! =) Kan bara tänka mig vilken känsla att få veta att det är ett litet pyre i magen, vi behöver alla höra solskenshistorier så vi vet att det kan gå. Massa kramar

• Smilla03
    Hej allihopa. Det blev tyvärr inget plus den här gången heller. Fick mensen precis den dan jag skulle ha fått den, i Onsdags, så det blev aldrig nånting, skulle haft td den 18/7 men det är ingen mening att testa. Har haft så mycket att göra de sista två veckorna så jag har knappt hunnit vara här och läsa hur det går för alla. Jag ska maila Umeå nu och hoppas vi får en ny tid i Aug för att sätta in en ny frysis. har 3 blastocyster kvar. Nu är det dax att betala själv, känns trist att vi här i Norrland endast får ett IVF, men men., som tur är får vi göra bruttolöneavdrag via jobbet, ska kolla upp hur det funkar när jag har semester. Men stort lycka till ni andra som ruvar. Massa kramar

Väntrummet 

*
    Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)

Sprayar

Sprutar

Väntar på ÄP/ET

Ruvar
    * LindaM testdag 27/5
    * Sofiali77 testdag 12/6

GravidGravidaGravid
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
  • Smilla03

dag 09:37

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
     *Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Freja150 (1:a IVF)
    * drömmer om ett barn (3:e IVF)
    * Mirage (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35)
    * kvinna32 (FET v.38)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Linda M testdag 5/9
    * EbbaGrön testdag 11/9
    * Chan2 (testdag 18/9, 1:a IVF)
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF)

*Smilla03 ( td 22/9) 2:a FET

GravidGravida
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf)

• Smilla03

Hej allihopa, nu var det länge sen jag var här och skrev, har varit till Umeå idag och satt in, idag fick man börja betala själv också, helt sjukt vad mkt det kostar, men det är för en god sak såklart så jag ska inte klaga =) Men jag har en fråga, är det nån här som har fått ett plus även fast de har satt in ett ägg som inte är av bästa kvalitet? Tydligen så klarade mina ägg inte upptiningen som väntat så de tinade upp alla våra 3  vi hade i frysen, de satte in 2 st för att öka chanserna. Skulle vara skönt att höra en solskenshistoria från någon att det gått bra =)
    Lycka till allihopa som kämpar på med detta ( nu ska jag läsa vad som hänt den sist) Kram

• Smilla03

Tinzu: Jag jobbar på en kundtjänst, sitter eller står på dagarna framför en dator och pratar med kunder via telefon.

• Smilla03
    Mensen kom igår *suck* Så nu ändrar jag i listan. Jag trodde verkligen att det skulle gå den här gången speciellt då de satte in två stycken blasto. Men de sa iof. att de inte var av bra kvalitet. Känns tråkigt att behöva betala 13,000 kronor för dåliga ägg/embryon. Ibland känns det som att de bara vill att man ska betala =( Lycka till alla, jag håller tummarna allt allt går bra. Jag ska försöka få bort några cystor jag har i vänster äggstock så jag tänkte ta en liten paus från allt detta ett tag. Ut och resa och sedan köra igång igen nästa år. Kram Kram

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Mirage (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF)
    * drömmer om ett barn (from 13/9, 3:e försöket)
    * Äppelkaka (from 12/9, syskonförsök, andra ivf)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * Freja150 (ÄP 17/9, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF
    * Tinzu testdag 24/9 2:a försöket, FET
    * Björnen2007 testdag 21/9 2:a IVF 
    * Kvinna32 testdag 2/10 

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)