• A79

IVF Umeå

FaithHopeLove skrev 2012-04-24 17:09:50 följande:
    Drömmer om ett barn:  Det går bra! :) Men började blöda i Fredags som slutade i går, så hoppet liksom försvann. Så därför har jag heller inte smygtestat, men jag testar på Torsdag i alla fall :) Är det inget så får jag hoppas att det lyckas på det andra försöket :)
    Håller tummarna för dej! nu är det näraGlad
  • A79
    FaithHopeLove skrev 2012-04-24 17:33:39 följande:
    Tack! :)
    Har en fråga, tror Du/Ni det spelar någon roll om jag testar imrg el. på Torsdag? :o 
    Nej.. det kan jag inte tro? en dag hit el dit! Skrattande
  • A79
    FaithHopeLove skrev 2012-04-25 13:59:07 följande:
    tack för fina ord och peppning. Måste ju tänka positivt endå för att orka! Läste massa jag med om att man lyckas inom ramen av tre. Och att många som inte lyckas på första lyckas på andra :) så det känns lovande och hoppet finns kvar :)) @-}--
    Va tråkigt!.. ändå kul  att du tänker positivt kämpar på & inte ger upp!!
    Hoppas att nästa blir lyckad ska hålla alla tummar & tår!!
    Styrkekramar till dej!!Nalle

& annalotta!!
    Ja det verkar många som har problem med just barn nr 2! märkligt!!
    El iaf på mitt jobb är det många som kämpar med nr 2..
    Hopppas ni kanske hinner innan hösten ändå? :) stryrkekramar till dej med!Nalle

• A79
    turtle01 skrev 2012-04-25 09:22:47 följande:
    Det stämmer att jag var där igår, tänkte nog också samma tanke... att kanske någon av de andra man såg skulle vara nån av de som skriver härinne! Men jag var där på förmiddagen, klar vid 10.30 ca. Sprutan gick bra att prova och personalen kändes bra. Får köra den långa spraymetoden, men med start redan den 29/4. 

En enda fråga har jag.... de räknade ju en massa på var man är i menscykeln etc baserat på mina uppgifter om sista mensens första dag. Nu blir jag osäker om jag uppgett rätt datum, skiljer på nån dag sådär isf. Kan det påverka uträkning och prover, eller nollställs man liksom nu när det ska sprayas/sprutas? (behandlingen är ju så dyr så man vill ju verkligen inte sjabbla bort något menar jag....) 
    Ja just detSkrattande
    jag var där runt halv 4 på eftermiddan så vi missade nog varandra
    & hur noga det där med datumet vet ja inte säkertSkämsmåste nog fråga dom på IVF
    Mustikka skrev 2012-04-24 21:57:43 följande:
    A79: Smart att gå dit istället för att sitta vid telefon hela dagen:)
    Läkare sa till oss igår att det är svårt att få tag på dem, men att man alltid kan komma dit och knacka på:)
    Kanske inte funkar för de som bor mil ifrån, men för oss som bor i Umeå kan det ju vara smidigare.
    Och ja morgon koppen bara MÅSTE man ha!:)

FaithHopeLove: tycker du ska tjuvtesta imorgon;)
    Jo.. Det känndes så fånigt att försöka ringa nästa dag igen & kanske inte komma fram igen !
    Jobbar på universitetet alldelens bredvid sjukhuset & passerar sjukhuset varje dag till & från jobbet :) 
  • A79
    EEJ skrev 2012-04-27 19:14:13 följande:
    Ruvardag nio och mensen är här. Jag återkommer vid nästa försök!
    Nej!!!
    saknar ord......styrkekramar!!!Nalle 
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2012-04-28 04:52:57 följande:

Jag fick också mens igår (ruvardag 15, räknar ET som dag 0). Ångrar så fruktansvärt mycket att jag tog det där testet i torsdags, hade nog inte blivit lika besviken om jag inte sett det där plusset. Har bara gråtit och gråtit igår.. Gråter Ska göra ett till test på måndag eftersom kliniken vill det men vet innerst inne vad resultatet kommer att bli.

EEJ: Så tråkigt att det inte gick vägen för dig.. Rynkar på näsan Usch, att man ska behöva gå igenom sådana här saker. Trodde aldrig det skulle vara så psykiskt påfrestande som det varit under ruvartiden. Börjar undra om det någonsin kommer att lyckas.

Men.... blir så ledsen när jag får höra det här.....styrkekramar till dej med !!!!Nalle
  • A79
    annalotta skrev 2012-04-28 07:58:07 följande:
    Drömmer om ett barn: styrkekramar till dig! Fick oxå mensen igår, jag var så säker på att den skulle komma så det kändes ändå ok. Vi har börjat prata och bearbeta här hemma att vi kommer nog inte lyckas!? Så tråkigt när hoppet börjar försvinna, men när man ändå innan trodde att nu löser det sig, nu får vi vår bäbis, och 4 försök senare utan plus trots fina ägg så är det svårt att tänka positivt tyvärr
    Nejnejnej......åh finner inga tröstande ord.... 
    styrkekramar.....Nalle 
  • A79
    Smilla03 skrev 2012-04-29 14:20:11 följande:
    Hejsan. Jag fick precis som du beskriver, det var som att jag hade ägglossning så jag blev också orolig och tänkte att du släpper alla ägg =) Men  det gick jätte bra så det är helt naturligt ! Fast iof. du kan ju ringa till IVF kliniken och fråga också, jag gjorde aldrig det utan litade på medicinerna =) Jag håller tummarna att allt är ok för dig också. Hjärta

Många många styrkekramar till er som har fått mensen =( Jag känner med er och hoppas ni mår bra trots allt =/

Jag väntar och väntar på att dagarna ska gå, de går ju i snigelfart!!! Massa dagar kvar innan jag får testa.
    Å även efter testdagen sitter man som på nålar!!
    Hoppas att efter 12 veckor  att man kan lugna ner sig då?
    Om man nu kommer så långt så att säga?????
    ingae skrev 2012-04-29 10:53:39 följande:
    Hej alla

Fick tips av EEJ om denna sida. Kopierar in min fråga...

I morgon börjar jag spraya inför ivf i Umeå. Det ska bli så spännande! Jag inser också att nu kommer tiden att gå fortare än jag kan föreställa mig och kom då att tänka på hur man ska få allt att fungera rent praktiskt.

Jag kommer att åka upp själv eftersom vi har två barn som min man får stanna hemma med. Det kommer att kännas lite ensamt, det är jag medveten om, men vi har gjort detta totalt fyra gånger, så jag vet vad som väntar mig.

Mina frågor till er som har gjort denna resa eller kommit lite längre i planeringen än jag, är:

- stannar ni i Umeå mellan äggplock och återförande?

- när bokade ni resan?

- var rekommenderar ni mig att bo?

- finns det något mer ni tycker att jag bör tänka på?

Jag är också lite nervös över att själva resan ska bli försenad och att jag missar allt. Har ni några tips för hur jag ska råda bot på detta?

//I    

Välkommen{#emotions_dlg.flower}
    Nu kan jag inte svara på allt men däremot kan jag rekomendera Hotel Aveny.
    Det är nog lika bra & stanna i umeå mellan äggplock & återförande,
    då det vanligtvis bara är 2 dagar emellan.
     Själv bor jag här & behövde inte boka någon resa alls.
    Lycka tillSolig 
  • A79
    Mustikka skrev 2012-04-30 15:20:42 följande:
    Spraydag 8 och fortfarande ingen mens, vet att den kan bli sen när man sprayar.
    Men vilken dag fick ni mensen?
    Va?? Jag fick börja spraya efter att mensen kom.. har jag för mig iaf?????Tungan ute
  • A79
    Mustikka skrev 2012-04-30 17:38:25 följande:
    A79: gjorde du den korta metoden? för då börjar man väl när mensen kommet. Vi gör den långa och började spraya dag 22 på cykeln. Då ska mensen komma som vanligt:)
    .Körde långa metoden
    ....Vet att jag fick senaste mensen 16:e mars & att jag började spruta 22:a mars.
    & sedan dess har jag inte fått mens...(än så länge)
    Eller oxå minns jag helt fel??Tungan ute 
    EJJ
    Håller tummarna att ni hinner innan stängning!!Flört
    & det är klart att nån av dem 5 kommer att funkaSolig

Svar på tråden IVF Umeå