• Mustikka

IVF Umeå

A76: åh nej va irriterande! Köp ett helt gäng med test för säkerhets skull;)

Nu har vi varit på första mötet! Helt overkligt att allt redan börjat.
    Är på dag 22 så fick ta första sprayen direkt när jag hämtat ut den från Apoteket!
    Blev alltså långa metoden för oss.
    Vågade tom sticka mig själv när jag fick testa:) Helt sjukt! Trodde jag aldrig skulle våga, är ju livrädd för sprutor!

• Mustikka

Åh vad är det för härligt jag ser! Ett till plus i vår tråd!!Glad{#emotions_dlg.flower}

GRATTIS A79!!! {#emotions_dlg.flower}

Och Grattis Smilla till en blasto! Solig

turtle01: Gick det bra på mötet? Förstår dina känslor innan, man tänker och grubblar massor och stressar upp sig. Det känns så mycket bättre efter mötet:) De är så härliga där på kliniken Glad

Jag är fortfarande lite orolig för det där med sprutan och jobbet, eftersom jag jobbar skift och nog måste ta den på jobbet. Vill helst ta den i hemmets lugna vråGlad

EEJ: Har du testat? Håller tummarna superhårt! Det kommer att gå bra! Men förstår din oro, efter så många minus så är det svårt att tro att man får ett plus en dag.

Drömmer om ett barn: Ja jag kan inte fatta hur snabbt allt gått! hänger inte riktigt med själv hihi:)
    Sprutan var inte alls så farlig som jag trodde, kändes inget! Men jag känner fortfarande ett obehag att måsta titta på när sprutan går in i magen. Det är därför jag stressar lite över att behöva göra det på jobbetObestämd 
    Vill ha lugn och ro, inte fumla med allt på jobbtoaletten. Men försöker inte tänka på det, är ju en bit bort.

Hur känns det för dig idag?

LindaM: Välkommen! Tråkigt att dina ägg inte var mogna. Sa de vad det kan bero på? Hoppas det går bättre med menopur! 

• Mustikka
    Väntrummet
    * turtle01, har läkartid & infomöte den 24/4
    * Annie79, mannen gör PESA osv. +läkartid 2/5

Sprayar
    * Emilotta, första ivf
    * Mustikka (första IVF)

Sprutar

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4
    * Drömmer om ett barn, första ivf, TD 30/4
    * EEJ första Ivf, TD 7/5
    *Smilla03 första ivf, TD 11/5

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • Mustikka
    Drömmer om ett barn: Det går braGlad Inga konstiga biverkningar än! Lite ont i huvudet men det beror på att jag försöker dra ner på kaffedrickandetKaffe Är ett riktigt kaffemonsterSkrattande Och man har ju läst att det inte är bra med för mycket kaffe om man vill bli gravid.
  • Mustikka

Drömmer om ett barn: Sprayen är ganska stark, så inte konstigt att du fick näsblod. Jag kände redan igår efter andra omgången puffar att det smakade blod i munnen. Och imorse kunde jag inte somna om efter eftersom det sved så mycket i näsan. Men men vad gör man inte för en egen liten knodd:) Skönt att det blivit bättre i näsan för dig nu!:)
    Tror också sprutan går bra sen när jag fått börja med dem, men som vanligt stressar man upp sig innan:)

Mensvärkskänningar kan ju vara symptom på annat än mens;)

• Mustikka

A79: Smart att gå dit istället för att sitta vid telefon hela dagen:)
    Läkare sa till oss igår att det är svårt att få tag på dem, men att man alltid kan komma dit och knacka på:)
    Kanske inte funkar för de som bor mil ifrån, men för oss som bor i Umeå kan det ju vara smidigare.
    Och ja morgon koppen bara MÅSTE man ha!:)

FaithHopeLove: tycker du ska tjuvtesta imorgon;)

• Mustikka

FaithHopeLove: så spännande:)

A79: kom ju på att turtle01 hade sitt infomöte idag på kliniken. Hon kanske satt där när du var in för att berätta om plusset:)

• Mustikka
    FaithHopeLove: Kram på dig! Visst var det ditt första försök?
    Det sägs ju att chanserna ökar mycket mer på andra försöket. Härligt att du håller dig positiv{#emotions_dlg.flower}

EEJ: Finns fortfarande chans för ett plus! {#emotions_dlg.flower}

Drömmer om ett barn: Har du testat dig igen!? Ett plus är ett plus sägs det ju!Glad

Emilotta: Men vad konstigt att din kropp inte vill bli nedreglerad. Och att de på kliniken inte vet varförObestämd Håller tummarna att det funkar med provera!
    Kunde du inte få testa något annat spray?

ak15:  Varmt välkommen tillbaka till oss!{#emotions_dlg.flower} Beklagar missfalletRynkar på näsan men skönt att allt kom igång snabbt efter det.

LindaM: Ok, så läkarna hade lite för bråttom där. Hoppas de är noggrannare denna gång och att allt går braSolig
  • Mustikka

Drömmer om ett barn: Nej, inte mens! Usch:(
    Styrkekramar!

turtle01: jag är på spraydag 7 idag, fick börja samma dag som vi hade infomötet eftersom jag då var på dag 22:)
    Väntar på mensen som borde komma idag, men inget än.
    Oroa dig inte över biverkningarna, har inte känt nåt än:)
    Har migrän ibland och trodde sprayen skulle framkalla den, men har inte hänt än som tur är. Kan ju iofs komma sista dagarna av sprayande.

• Mustikka

Angående klockslag för sprayande. Läkaren sa att jag skulle ta 8 och 20 men det passade inte mina tider så ändrade det till 7 och 19:)

Svar på tråden IVF Umeå