• EEJ

IVF Umeå

Smilla03 skrev 2012-04-15 21:32:51 följande:
    Emilotta: Jag tror du och jag är isamma sist, jag har också endometrios, blev först opererad titthål sedan gjorde de en bukop. där dom tog bort sammanväxtningar och ena äggledaren som var för hårt utsatt för att rädda, de fick ta bort blindtarmen också eftersom det hade spridit sig dit. Är det första ivfén för dig? Sprayar du eller har du fått börja på sprutorna?

Drömmen om ett barn: Jag har inte haft så  mycket biverkningar tycker jag , lite ont i magen emellanåt men annars har allt gått jätte bra. ( peppar peppar)

Ikväll tar jag min näst sista spruta, sen är det bara ägglossningssprutan imorgon kvar =) Är det  bara jag som tycker att dagarna går jätte fort? Jag antar att allt går fort nu men efter att de satt tillbaka ägget tills testdagen kommer dagarna  att kryyypa fram i snigelfart =) Jag tycker att det är jätte roligt att prata med er andra som också är på G med IVFén . Hur många är det här som är öppna med detta till familj och vänner? Vi har försökt hålla det lite hemligt, känns skönt att slippa alla frågor hela tiden hur det går. 
    Vi håller våra försök hemliga, det känns lugnast så...Men det är klart att nu när jag varit överstimulerad så hade det ju underlättat att våra föräldrar hade vetat varför jag mår piss.
  • EEJ

Hej tjejer!

För oss blev det ingen insättning idag. När läkaren, Ida, ringde idag vid 10 så hade hela 18 gg överlevt till dag 3 så vi odlar vidare till dag 5 och hoppas på en Blastis.,

Jag mår mycket bättre idag så jag gissar att min överstimulering går åt rätt håll!

• EEJ

Annie79: konstig formulering att skriva att det var få spermier när det i själva verket inte fanns några alls!

Hur går ni vidare efter det här? Tror dom att det kan finnas levande spermier i pungen?

• EEJ

FaithHopeLove: kände du några symptom mellan äp och insättning? En del säger ju att man får symptom av lutinus.

• EEJ

FaithHopeLove: håller tummarna för att du får ett fint plus och att mensvärken är växtvärk!

• EEJ
    Annie79 skrev 2012-04-17 19:32:02 följande:

En liten fundering?

Om man man får många ägg, insemineras då alla vid ICSI?

Jag funderar ibland på (om man skulle komma så långt) det här med äggdonation... .

Naturligtvis vill man ju först ha "de antal man själv behöver" men om man får många ägg, finns det en gräns för hur många som används?

Har läst och sett att det finns många som behöver donerade ägg också. Jag tycker inte alls att det känns konstigt och vet ju hur otroligt ledsamt det kan vara med ofrivillig barnlöshet.

Någon som vet?

Känns ju (i dagsläget) inte som att man vill äggstimulera bara för att donera, men om man "ändå håller på". Någon som vet?

Vi fick ju som sagt ut massor av ägg och alla dom är befruktade med ICSI pga få simmare och att de jobbade lite dåligt med motstånd. Det var inget som de sa utan jag bara förstod det på hur de uttryckte sig när de berättade. När jag frågade upp om det så sa det att det var lika bra när spermieantalet låg under det normala.

Som jag läst här på forumet så verkar det vara lite olika, ibland låter de hälften av ägget befrukta sig själv och den andra hälften får hjälp med ICSI.

Jag tror inte att man får stimlera för egen del och donera samtidigt. Doneringen föregås av psykologsamtal och många tester för att man ska få klartecken som donator. Jag skulle absolut kunna tänka mig att donera ägg, men jag känner att jag vill vänta några år. Det skulle kännas konstigt att det skulle finnas i princip jämnåriga halvsyskon till mitt/mina barn i vårt närområde.
  • EEJ

Ni som använder LUTINUS titta hi en stund!!

Jag har använt Lutinus i 4 dagar nu och jag har tyckt att det gått bra (förutom att det är krångligt och så...) Använder applikatorn och stoppar in tabletten så långt som pinnen räcker. Har under dessa dagar inte upplevt att det rinner ut så mycket som en del skriver. FÖRUTOM IDAG! herre gud vad det rinner och kladdar, det känns ju som om man kissat på sig. *blä*

Hur har ni haft det??

• EEJ

Sen är ju alla mina ägg befruktade med min mans spermier så jag tror inte att de går att donera, det blir ju våra biologiska barn!

• EEJ

Sitter på kliniken och inväntar insättning nu kl 14. Phu vilken pärs den här resan innebär. Man är ju så nervös varje gång man ska få ett besked om det lyckats. Jag tror att jag iaf en blastocyst, annars borde de väl ha ringt?!

Svar på tråden IVF Umeå