• A79

IVF Umeå

Mustikka skrev 2013-04-25 11:24:19 följande:
    Kvinna 32: Häftigt samma BF som A79 hade:)
    Haha..precis vad jag tänkte :)

• A79

Hej allihopa..länge sedan man skrev här.
    När vädret ha vart kanon har man bara varit ute med vagnen hela dagarna Solig
    Nu är lilla Edvin 6 mån & en vecka gammal, tiden flyger verkligen.

Ja gläds att höra att det går bra för en del & tråkigt att höra det tråkiga om en del..
    Men vi är oxå många som lyckats få barn nu så ge inte upp för det är inte omöjligt!
    Massa styrka till er alla!Skrattande

• A79
    drömmer om ett barn skrev 2013-06-25 23:04:09 följande:

A79: Det var längesen sist! Är allt bra med dig och lille Edvin? Wow redan ett halvår, förstår att det måste kännas som att tiden flyger fram! Glad Man vill ju att dom ska vara små länge men ändå växer dom i en rasande fart.

Hej!
    Ja det känns så konstigt allting.. känns som att man inte längre har något att tillägga i tråden.
    Jag läser ändå varje dag för att se hur det går för er alla & håller tummarna att alla ska få sådan tur som jag fick :)
    & det blir ju fler & fler vilket är glädjande!
    Edvin har äntligen börjat få lite bättre sovrutiner så nu börjar man känna sig lite mer människa igen :)
    Han är verkligen en snäll bebis & gnäller nästan aldrig bara då det finns anledning & knappt ens då :)

Hur går det för dig? Nu har väl magen börjat synas?
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2013-06-26 23:27:35 följande:
    A79: Vad roligt att höra att det går så himla bra med Edvin. Han verkar vara hur lugn och snäll som helst, vad mysigt! Solig Kan tänka mig att det tar ett tag innan dom små får in sina sovrutiner. Skönt när man som nybliven förälder får sova lite längre i stöten.

Det går bara bra, magen växer väldigt snabbt! Skrattande Roligt att se att det händer något därinne när det än så länge inte känns så tydligt. Har moderkakan i framvägg så får se hur länge det dröjer innan de riktiga sparkarna börjar kännas.
    Å va kul!
    Tänk att det tog sig tillslut! & nu är du verkligen gravidSolig
    Visst skulle du få i okt? Vilken vecka är du i nu?
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2013-06-28 08:58:51 följande:

A79: Det känns fortfarande overkligt, är fast i tankegångarna att jag aldrig kommer få barn. Sen är det såklart svårt att släppa oron för precis ALLT! Skäms Är i vecka 22+2 idag så den 29 oktober är det beräknad ankomst.
    Haha.. även efter att man fått sin bebis känns det overkligt Drömmer
    Men nu är det ju så att du snart ska få ditt barn! Halva graviditeten har ju gått, & lite mer därtill. Skrattande
    Jag minns när jag var i vecka 24 att jag blödde så otroligt mycket & trodde det var sent missfall.
    Det var rena skräcken huga...
    Men som tur var så var det ju ingen fara & nu är lilla Edvin här Skrattande
    Hoppas du släpper oron snart & börjar njuta istället!Tungan ute

• A79
    Hela85 skrev 2013-07-09 16:01:27 följande:
    Har varit och lämnat urin och blodprov idag och nu ringde barnmorskan och sa att urinprovet visade ev en urinvägsinfektion. Har inge som helst symptom men nu blir jag jättenojjig och orolig :( kan de vara farligt? Kan ju säkert haft de länge eftersom jag inte märkt nå :(
    Det är rutin att kolla upp sånt :)
    verkar vara vanligt då man är gravid.

Jag hade oxå det & fick penicillin utskrivet & det försvann direkt
    Hade heller inga symtom & var helt ovetande tills BM ringde efter urinprovet Tungan ute

Välkommen till tråden trex2013!
    Lycka till på äggplocket i aug! Skrattande
  • A79
    äralltupptaget skrev 2013-07-09 19:19:33 följande:
    Jag fick ingen information alls om KUB test när jag var till min barnmorska utan hon pratade bara om fostervattensprov, och provet man kan ta från moderkakan, minns inte vad det hette.
    Däremot när jag googlade fick jag reda på detta med KUB test, som jag sedan tog upp med barnmorskan som i sin tur berättade att man inte gör det här i LUleå, utan vill man göra det får man åka till Umeå och betala allt själv, Landstingen har inget med KUB tester att göra.
    Tycker det är lite konstigt att man blir erbjuden fostervattensprov, som ändå har en  risk för missfall, visst den är knappt 1%, men ändå, ett KUB test är ju 0. SÅ varför börjar man inte med ett KUB test, och visar det " hög risk" så kan man ju då gå vidare med KUB test.. tycker det är konstigt

Iaf, så tog jag kontakt med Norrlandskliniken, eller vad den nu hette i Umeå, dom tog 2000:- och man måste göra det innan v 13+6 så , nu hinner jag inte ens göra det!!!!!!
    Men se märkligt... konstiga regler från landsting till landsting??
    Jag blev tillfrågad av min BM iaf ,el hon tog upp ämnet, men tackade nej pga att jag var livrädd att se något fel.
    Plus att det kostade 2000 för mig med då jag är under 35år ,är man över 35 är det gratis här i umeå iaf.
  • A79
    Hela85 skrev 2013-07-10 15:17:35 följande:
    Drömmeromettbarn - ne inget svar än. Var in till Haparanda vårdcentral imorse men ingen har ringt från min vanliga vårdcentral i Luleå :( vill ju bara veta nu så man isf kan börja med medicinering på en gång.
    Men att det ska dröja så?
    Hmmm Obestämd
  • A79
    trex2013 skrev 2013-07-10 16:33:54 följande:
    Erbjuds man KUB testet hos IVF kliniken eller måste man själv kontakta Norrlandskliniken?
    Är det kostnadsfritt fastän jag inte tillhör Umeå men genomgår behandling via IVF kliniken?

Kub erbjuds man i umeå på BVC av en BM om man är över 35år.
    Man kan göra det om man är yngre oxå bara att det kostar 2000kr ( i umeå )
    Hela85 skrev 2013-07-10 17:21:48 följande:
    Blev inget samtal idag :( får ringa imorgon och höra så dem i Haparanda verkligen skickar provsvaren till Luleå. Jobbig väntan :( nu blir jag bara ännu oroligare att de ska vara något annat.
    Ja tycker det låter så konstigt vad dom håller på tjaffsar!??
    Mig ringde dom upp direkt & skrev ut elektroniskt penicillin så ja kunde behandla direkt..jaja..

• A79
    EEJ skrev 2013-07-18 22:04:52 följande:
    Vid tillfälle får någon som sitter vid dator lägga mig under "födda". Fick min pojke den 9 juli.
    Stort GRATTIS till pojken!!!Solig

Kom alltså tidigare än beräknat?

Har försökt kopiera & klistra in på listan men verkar inte funka av någon anledning???

Hur mår ni hela fam då? Hjärta
  • A79
    Hela85 skrev 2013-07-19 09:42:26 följande:
    Ringde idag igen och proverna hade kommit redan i tisdags men dem var bra så måste ha varit något tillfälligt. Skönt de. Undrar bara varför ingen ringt och sagt de?
    Ja då har du fått gå omkring & vart orolig & väntat & väntat helt i onödan.. dåligt av dem tycker jag!!
  • A79

Länge sedan jag skrev här men tänker väldigt mycket på er speciellt Drömmer om ett barn!
    Hur går det för dig? Har du blitt mamma nu?

• A79
    drömmer om ett barn skrev 2013-10-17 16:54:24 följande:

A79: Det var längesen, vad kul att du skriver! Solig Hur är det med er allihopa? Edvin har väl hunnit bli 10 månader nu? Kan tänka mig att han har gjort en massa framsteg dom senaste månaderna! Glad

Ingen bebis än så länge. 12 dagar kvar till BF och vi längtar så efter att få träffa den lilla krabaten! Drömmer Men samtidigt vill jag ha kvar gravidmagen, den här tiden har varit helt fantastisk.
    Hej!

Åh vad roligt att du må fint!
    & snart får ni se eran lilla Flört
    Om inte tidigare?
     Verkar som dem flesta av oss IVF are fått tidigare än beräknat Flört
    Ja hänger här med spänning Glad

Jo här händer nya saker varje dag med lilla Edvin & vilken koll du har haha på ALLA.
    Sagt der förr men ja e bara så imponerad att du har sån koll Glad
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2013-10-23 18:19:13 följande:
    A79: Har gått in i vecka 40 idag (39+0) och ingen antydan till att förlossning skulle vara på gång. Bara att vänta och hoppas att man slipper gå över tiden och få igångsättning. Jaså du tycker jag har bra koll! Glad Är inte lika aktiv längre så det känns som att man tappat lite, men försöker ändå hålla mig uppdaterad så gott det går.
    Hihi, & när du får din bebis kommer du få ännu mindre tid att skriva här Flört
    Joho du, bra koll har du!
    Jag försöker ha koll på alla & bläddrar tebax för att förfriska minnet om hur det går för alla men är inte så lätt för mig verkar det som Tungan ute & nu är det många nya i tråden som jag inte hunni skriva till.
    Sen har man inte tid att läsa allt heller nu när man har en liten en som dessutom inte ligger stilla på plats längre Flört Min 11 åring tar bra hand om sig själv dock Glad
    Sedan när man HAR tid att läsa & skriva här bara orkar man inte Glad
    Glömde bort att det var såhär med en liten en.
    Helt underbart må jag säga! Älskar varje sekund av att få vara mamma!
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2013-11-06 13:46:53 följande:
    8 års kamp har äntligen gett resultat.. i måndags föddes vårt efterlängtade barn. Det blev en flicka!

Nektar: Fantastiskt roligt att höra att allt såg bra ut på ultraljudet. Lycka till, detta kommer att gå vägen!
    Åh Äntligen!
    Nu är dina drömmar sanna!
     Nu har du ett barn!!!! Blir så gla för er!!!!
    Jätte stort GRATTIS till lilltjejjen!!!Solig
  • A79

I lördags fyllde min lilla Edvin 1år!
    Tänk va tiden går fort, som en vän till mig sa.
    Man blir lite nostalgisk och rörd av att de redan är ett år!

Jag håller tummarna för alla i tråden  Hjärta

Svar på tråden IVF Umeå