• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EEJ

Ni som använder LUTINUS titta hi en stund!!

Jag har använt Lutinus i 4 dagar nu och jag har tyckt att det gått bra (förutom att det är krångligt och så...) Använder applikatorn och stoppar in tabletten så långt som pinnen räcker. Har under dessa dagar inte upplevt att det rinner ut så mycket som en del skriver. FÖRUTOM IDAG! herre gud vad det rinner och kladdar, det känns ju som om man kissat på sig. *blä*

Hur har ni haft det??

• A79

Hej alla!

Va mycket som händer här!! Hinner inte med!!Tungan ute 
    Vet inte vad jag ska skriva!!!

EEJ Ja Lutinus är besvärlig huvva..
    ja tror det är blod som kommer hela tiden & är bara superorolig hela tiden!!
     & är det bara jag som har en riktigt stor mage?
    fortfarande alltså!
    Pratade med jenny på IVF igår pga denna enorma magen plus att jag blir anfådd som om jag ingen kondition har.. men eferssom att värken är borta & jag inte mår illa ska jag bara fortsätta ta det lugnt & jobba lungt.. jaja 
    Blev faktist tillfrågad vilken månad jag är i idag!!!  fyyy

FaithHopeLove
    Du & jag har kommit ungefär lika långt; är på ruvardag 12 el 13?? om man räknar med ET dagen är det 13 iaf.
    Fick oxå en liten blödning idag!! skitskraj!! Men det försvann så ja hoppas det inte kommer tilbaka förrän om 9 månader!!! 

& hur går det för 2012? Känns det skönt att du äntligen fått börja ruva?

& Smilla03! Ja stackars våra sambosar som måste prestera på kommando !
    Haha... min sambo tyckte att det var fruktansvärt & skulle aldrig mer göra det hahaha jaja.. vi tjejjor få ju oxå stå ut med liiiite faktistFlört

• Annie79

EEJ.

Jo, det var nästan det jag tänkte, att det säkert är en mycket mer komplicerad procedur att donera, än vad man tror. Eftersom det kostar så OTROLIGT mycket för den som vill ha ägg.

Synd att det inte går att kombinera.

Skulle kännas lite som "slöseri på 'fina' ägg" om inte alla användes

• EEJ

Sen är ju alla mina ägg befruktade med min mans spermier så jag tror inte att de går att donera, det blir ju våra biologiska barn!

• Annie79

EEJ, ja om det är redan befruktade ägg så vill man nog knappast donera de vill man kanske ha till syskonförsök om man tänkt sig det.

• FaithHopeLove

A79: Jaha! Jag räknar dagen efter ET som dag 1 :)
    Förstår, blev också jätte rädd. Sen kom det bara färgade klumpar från Crinonet, men det
    är normalt. Tjuvtestade faktiskt i morse, (kunde inte hålla mig) som visade negativt. Men eftersom jag är låghormonare så kan det bli ett plus senare :) vilket jag hoppas på för än har jag inte gett upp hoppet. När har du TD?

Lycka till!  Solig

• EEJ

Sitter på kliniken och inväntar insättning nu kl 14. Phu vilken pärs den här resan innebär. Man är ju så nervös varje gång man ska få ett besked om det lyckats. Jag tror att jag iaf en blastocyst, annars borde de väl ha ringt?!

• annalotta

Lycka till EEJ!! Dom skulle ha ringt om du inte hade ngn blasto..och med din äggproduktion behöver du nog inte vara orolig! Du verkar ha oddsen på din sida rejält!

• EEJ

Då var man ruvare till en jättefin blastocyst med siffrorna 3-1-1.

3 st låg i frysen och 7 ägg skulle odlas vidare till dag 6.

Testdag 7/5, men om jag känner mig själv så blir det betydligt tidigare!

• A79

EEJ
    Sådärja! nu är du oxå ruvare!! Va roligtGlad
    & många reserver till syskonFlört

Vad... el fick du göra något speciellt för överstimuleringen?
    Fick du ta något så magen inte är lika svullen? 

FaithHopeLove 
    Hur är det idag?
    Lika orolig även om man inte blöder?
    Det är jag iaf.. En oro som inte släpper förrän i Juli Aug nån gång!!
    Om man kommer så långt så att säga!!??
    TD den 23:e april :) Du då?? :) :)
    Vad innebär låghormonade? 

Svar på tråden IVF Umeå