• FaithHopeLove

IVF Umeå

A79: Jaha! Jag räknar dagen efter ET som dag 1 :)
    Förstår, blev också jätte rädd. Sen kom det bara färgade klumpar från Crinonet, men det
    är normalt. Tjuvtestade faktiskt i morse, (kunde inte hålla mig) som visade negativt. Men eftersom jag är låghormonare så kan det bli ett plus senare :) vilket jag hoppas på för än har jag inte gett upp hoppet. När har du TD?

Lycka till!  Solig

• FaithHopeLove
    A79 skrev 2012-04-18 18:21:35 följande:
    EEJ
    Sådärja! nu är du oxå ruvare!! Va roligtGlad
    & många reserver till syskonFlört

Vad... el fick du göra något speciellt för överstimuleringen?
    Fick du ta något så magen inte är lika svullen? 

FaithHopeLove 
    Hur är det idag?
    Lika orolig även om man inte blöder?
    Det är jag iaf.. En oro som inte släpper förrän i Juli Aug nån gång!!
    Om man kommer så långt så att säga!!??
    TD den 23:e april :) Du då?? :) :)
    Vad innebär låghormonade? 
    A79: Det är bra, symptomen är helt plötsligt borta men ack så skönt :) Hur är det själv?
    Klumparna från Crinonet ändrar färg hela tiden, det är de enda! 
    Lite orolig är jag endå, men försöker att inte tänka på det så mycket.. men det är inte
    så lätt när jag är en super tänkare & har alltid varit :p
    Jag har TD den 26/4 :)
    Det innebär att kroppen tar längre tid på sig att producera HCG hormoner, (kan inte förklara det bättre) medans andra producerar mer och fortare HCG vilket betyder att de kan testa tidigt och få ett plus, medans
    jag kanske måste vänta längre för att få ett plus. (: Hoppas Du förstod något av detta :p
  • FaithHopeLove

Väntrummet

Sprayar

Sprutar

Väntar på äggplock

Ruvar
    FaithHopeLove första ivf, TD 26/4
    drömmer om ett barn, första ivf, TD 30/4
    EEJ första Ivf, Td 7/5

Gravida

• FaithHopeLove
    Drömmer om ett barn:  Det går bra! :) Men började blöda i Fredags som slutade i går, så hoppet liksom försvann. Så därför har jag heller inte smygtestat, men jag testar på Torsdag i alla fall :) Är det inget så får jag hoppas att det lyckas på det andra försöket :)
  • FaithHopeLove
    A79 skrev 2012-04-24 17:13:02 följande:
    Håller tummarna för dej! nu är det näraGlad
    Tack! :)
    Har en fråga, tror Du/Ni det spelar någon roll om jag testar imrg el. på Torsdag? :o 
  • FaithHopeLove
    A79 skrev 2012-04-24 17:36:51 följande:
    Nej.. det kan jag inte tro? en dag hit el dit! Skrattande
    Haha Skrattande tror jag testar i morgon istället! :) 
  • FaithHopeLove
    Mustikka skrev 2012-04-24 21:57:43 följande:
    A79: Smart att gå dit istället för att sitta vid telefon hela dagen:) Läkare sa till oss igår att det är svårt att få tag på dem, men att man alltid kan komma dit och knacka på:) Kanske inte funkar för de som bor mil ifrån, men för oss som bor i Umeå kan det ju vara smidigare. Och ja morgon koppen bara MÅSTE man ha!:) FaithHopeLove: tycker du ska tjuvtesta imorgon;)

jag skriver här så fort ja kan efter testet imrg ;) :)
  • FaithHopeLove

Blev inget plus för mig i morse, precis som jag ställt in mig på eftersom jag blödde över helgen! :(
    Får helt enkelt samla nya krafter & hoppas att man lyckas på andra försöket :))

• FaithHopeLove

tack för fina ord och peppning. Måste ju tänka positivt endå för att orka! Läste massa jag med om att man lyckas inom ramen av tre. Och att många som inte lyckas på första lyckas på andra :) så det känns lovande och hoppet finns kvar :)) @-}--

• FaithHopeLove
    drömmer om ett barn skrev 2012-04-26 10:04:25 följande:
    pinglan: Långa metoden börjar på CD21 och den korta tror jag börjar på dag 1 eller 2 (har inte så bra koll på den eftersom jag körde den långa). Vet inte hur det går till om man inte haft någon mens på flera månader men kan inte tänka mig att man ska behöva invänta den. Det finns ju vissa som inte haft mens på över ett år! Har för mig att jag läst att dom som har oregelbunden cykel brukar få korta metoden. Du får googla på saken! Glad

Lider med dig som blev stucken så många gånger.. aj aj. Om dom inte hört av sig så räckte blodet alldeles säkert! Så spännande att det snart är er tur, vilken dag är mötet? Solig

Igår kväll kom det lite ljusrosa på "införings-staven" man använder tillsammans med progesterontabletterna så då kände jag att nu orkar jag inte leva i denna ovisshet längre. Idag är det RD14 och då borde ett gravtest vara ganska säkert. Dock blev det lite problem med testet.. jag hade den för kort stund i urinet så det kunde inte "sugas upp" till testfönstret. Dum som jag var doppade jag den en gång till och då kom ett resultat: plus. VET att man inte får göra som jag gjorde så nu litar jag inte på resultatet utan har beställt digitala tester från Clearblue där det står Gravid eller Inte Gravid. Då får man veta i klartext! Drömmer

FaithHopeLove: Jag beundrar dig för att du är så positivt inställd och håller hoppet uppe trots att det inte gick vägen denna gång.. {#emotions_dlg.flower}

annalotta: Du skriver att det verkar vara kört. Är mensen på gång?

LindaM: Vad skönt att mensen kom igång så pass snabbt så du inte behövde vänta på den. Hoppas att det har gått bra på blodprovet idag! Glad Jag sprutade med 125ie Puregon i 10 dagar, hade samma dos hela tiden. Vilken dos har du?

Emilotta: Neej, vad tråkigt att du inte blivit nedreglerad! Rynkar på näsan Hoppas verkligen att dom hittar orsaken på ultraljudet imorgon. Vad tråkigt när det blir så här.

ak15: Välkommen tillbaka! {#emotions_dlg.flower}

Beklagar ditt missfall, måste vara oerhört tungt att gå igenom en sådan sak när man väl lyckats bli gravid.. Gråter Skönt att du kan göra en FET och inte behöver göra om hela behandlingen på nytt. Hur många fick du till frysen?
    Drömmer om ett barn: Tack. {#emotions_dlg.flower} Det är inte alls lätt att vara positiv, men jag måste för att orka! Man får börja tänka framåt & samla nya krafter till nästa gång, så att man inte faller ner helt i "deppkropen" 
  • FaithHopeLove

FaithHopeLove: Kram på dig! Visst var det ditt första försök? Det sägs ju att chanserna ökar mycket mer på andra försöket. Härligt att du håller dig positiv {#emotions_dlg.flower}

Mustikka: Tack! :) Ah, det var vårat första försök. Jo jag har läst & hört att det brukar gå bättre på andra försöket, så jag ser framemot det, och hoppas det går vägen då :) {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden IVF Umeå