• EEJ

IVF Umeå

Smilla03- skönt att du tyckte att sprutan var piece of cake! Jag tycker också att det går finemang med perugonen, orgalutranen däremot.... När jag ska sticka så sviktar nålen tillbaka, den är inte lika smal och vass så det krävs mer styrka för att trycka in nålen. Den gör inte ont men det är en mer obehaglig känsla!

Är det ert första barn?

• EEJ

Smilla03: Det är vårt första Ivf försök, vi har ett barn sedan tidigare som kom till på naturlig väg. Vi sökte hjälp efter nästan 2 år av misslyckade försök. Nu har vi köpt ett 3 pack, men det gör inget om det skulle lyckas på första! ð???

Gonal-f vet jag ingenting om, tyvärr!

Lycka till på VUL nästa vecka, det går säkert bra! Jag hade ingen aning om vad jag skulle förvänta mig så jag blev aldrig så nervös. 10 äggblåsor såg man och det känns bra, även om det inte innebär att det finns ägg i alla.

Själva graviditeten har jag ju upplevt och jag kunde väl aldrig tro att det skulle innebära det här för att få syskon!

• EEJ

Drömmen om ett barn: jag fick höja från 125 till 150 efter Vul. I Umeå trodde de att det skulle bli äp på torsdag. Spännande! Den dagen blir du ju rent tekniskt gravid! Hur känns det? Håller tummarna för dig!

Smilla03: tack för pepp! Jag är inställd på att misslyckas och är nöjd över att vi köpt ett trepack, då finns det chanser kvar efter det här försöket. Har du något Vul inbokat framöver?

• EEJ

Ni som har/håller på att spruta har ni haft ont i äggstockarna?

• EEJ

Drömmen om ett barn: jag känner alltid av min ägglossning väldigt tydligt och det gör ont på samma sätt nu+ att jag känner mig öm och svullen. Hoppas att jag inte blir överstimulerad!

Håller tummarna för dig imorgon, det kommer nog att gå jättebra!!!

• EEJ

Håller tummarna för dig imorgon "drömmen om ett barn"!!!! Hoppas att du får möjlighet att höra av dig efteråt så att vi får veta hur det gått!

• EEJ
    drömmer om ett barn skrev 2012-04-09 13:42:51 följande:

EEJ: Jag brukar inte känna av min ägglossning alls.. tänk så olika det kan vara. Många brukar visst känna sig ömma/svullna vid behandlingen så det behöver inte betyda att det är överstimulering på gång. Imorgon ska du ju på VUL igen så då får du veta med säkerhet. Jag tror att det kommer gå jättebra för dig! Glad

Freja150: Vi blev också färdigutredda i augusti 2011. Gjorde utredningen via Nordkalotten och gick sen över till Kvinnokliniken när det var dags för IVF. Du är varmt välkommen att följa tråden.. hör av dig och uppdatera oss när det är dags för er! Glad

Nu ska jag packa och sen bär det iväg till Umeå. Hoppas ni har haft en mysig påsk allesammans! Solig

Jag tänker på dig! Hur har det gått?

Själv blev jag uppringd av kliniken igår och har fått tid för ÄP på fredag så jag kommer nog att ligga några dagar efter dig, för du kanske får sätta tillbaka ett ägg redan imorgon.
    Hoppas att allt har gått bra!
  • EEJ
    vårt 2012 skrev 2012-04-11 17:54:59 följande:
    @A79: Imorgon är det insättningsdags! Det är blandade känslor äntligen och hualigen men absolut mest äntligen!
    Hur har du tänkt göra, testa tidigare? visst är det tre veckor de vill man ska vänta?
    Åh jag ska hålla tummarna för er och för "Drömmen om ett barn" så hårt jag bara kan imorgon. Hon har inte hört av sig men de trodde på ET på torsdag så vi chansar på att det blir så. Det kanske inte rä så lätt att höra av sig när man bor i en annan stad. Det är ju inte alla som kan surfa på mobilen.

Jag längtar så tills det är min tur men jag ligger bara några dagar efter. ÄP på fredag och insättning veckan efter.

LYCKA TILL!!
  • EEJ

Familjha: ringer du direkt när telefontiden öppnat? Jag prövade ringa senare på e.m och fick en tid trots att det var "fullt" på morgonen.

• EEJ

Hej tjejer!

Ni som har gjort äp och satt in ett ägg, på vilken dag räknas första dagen? Jag ska göra äp imorgon fredag och jag hoppas på att få odla till blasocyst, men vilken dag är egentligen dag 1. Är det fredag(1) lördag (2) söndag (3) måndag (4) och tisdag (5) och då sätter man in den på tisdag eller?! Eller är lördag dag 1.

Ja ni fattar vad jag menar va? Gud vad förvirrad jag blev...

Svar på tråden IVF Umeå