• Mustikka

IVF Umeå

Vårt 2012: När Dr Solensten gjorde ET på mig så använde han aldrig ultraljudsapparaten. Han bara satte in den:)
    Vem var det som gjorde ET på dig?

Ebba grön: stort grattis till ruvarstatus!:) håller tummarna!

Mammaidamaria: nej va tråkigt:( vad är det som hänt? Har äggen lossnat för tidigt?
    Det positiva är ju att det bara behövs ett guldägg:)
    Jag hade sega ägg och fick göra vul två gånger, fick höja dosen till 450 enheter sista gången. Då satte det fart:) så om de höjer på dig så ska nog fler blåsor hinna utvecklas.
    Håller tummarna att allt går bra!

• Mustikka

Mammaidamaria: De är så duktiga på kliniken så tror inte det är för lite. Du ska se att det går bra! Förstår att det är tungt och inte alltid lätt att vara positiv.

A79: När kände du ditt lilla pyre för första gången?:) Jag längtar såå efter små sparkar. Är i vecka 16 nu och har känt lite fladder, men man kan ju inte vara riktigt hundra på vad det är.

• Mustikka
    A79 skrev 2012-08-26 10:34:43 följande:
    Jag  (tror)  jag oxå kännde lite fladder i vecka 16!
    I vecka 18 var jag helt säker på att det var bebben i magen Skrattande
    Vecka 20 började sparkar riktigt ordentligt så sambo oxå fick känna utanpå Skrattande
    & nu är det full rulle hela dagarna!!! vissa sparkar kan tom göra ont hihihi !!
    Fast det är ju olika från persson till persson!!
    Men snart snart inte länge kvar nu för dej!! kram!!Solig
    Åh va härligt! Gud vad jag längtar!Solig
    EbbaGrön skrev 2012-08-26 20:54:16 följande:
    Har massa mensvärk idag/ikväll, samma känsla/värk som alltid, känns inte lovande =(
    Jag hade också mensvärk innan jag plussade, trodde hela tiden att mensen var på väg.
  • Mustikka
    mammaidamaria skrev 2012-08-27 12:47:21 följande:
    Vårt2012: Näe jag kan inte heller förstå att dom inte godkänner bruttolöneavdrag men det är bara att gilla läget.

Siri2012: Sååå spännande att det börjar närma sig för dig! Jag håller tummarna.

Det går fint, vill ni ha lunch eller fika? Berätta hur många ni blir. Jonas börjar vid 13 så ni kanske hinner se honom annars kan vi åka till Byske o hälsa på honom.: Ja dom har lite dålig koll på detta med sprutorna, jag är glad att jag fick itag Umeå i fredags så ikväll finns det fler att hämta ut, men det gäller tyvärr att ligga steget före själv om man vill hinna få hem eftersom det är beställningsvara.

Idag träffade jag en jätte gullig läkare (min räddning) hon brydde sig, frågade hur jag mådde osv. Sa att hon förstod att det var tufft iom att det inte hade sett så bra ut vid förra undersökningen och höll nu tummarna för mig. Glädjande nyheter, idag hittade hon 10 ägg!!! Ja:)))! Förra gången var det 3. Så nu finns det hopp! Väntar på att Umeå ska ringa för vidare ordination.
    Helt underbart att de hittade fler äggblåsor mammaidamaria!Solig  På mitt sista vul så såg de kring 7-8 äggblåsor, sen på ÄP så fanns det 17 st, så det kan bli ännu flerGlad
  • Mustikka

Ebba grön: Grattis till plusset!!!!:) jag tjuvtestade efter 12 dagar och det stämde ju, så efter 14 dagar är det nog ingen risk att det är ÄL sprutan som spökar.
    När man ringer eller mailar till kliniken om plusset så får man en tid till Vul. Mitt var i vecka 7+5:)

• Mustikka

Idag var vi på andra BM besöket, alla värden var perfekta och jag hade bara gått upp ett kilo:) ganska skönt eftersom jag under behandlingen och just efter gick upp 4 kg:/

Hur går det för er Emilotta och A79? Har ni börjat få mjölk i era bröst? Det har jag:) liten chock när jag märkte det haha.
    Nu är det 2 veckor kvar till RUL!!:D

• Mustikka

Ebba grön: mensvärken är livmodern som växer. Jag hade det i flera veckor efter att jag plussat:) men förstår att du är lite försiktig, man vågar inte riktigt hoppas när det är tidigt.
    Jag är i vecka 17, vi lyckades på vårt första IVF- försök efter tre års kämpande på egen hand.
    Har inte blött något som tur är.
    Håller tummarna att du snart kan flytta ner ditt namn till GRAVID:)

• Mustikka

Drömmer om ett barn: Vi längtar massor!!:) Jag har sen en vecka tillbaka känt lilla pyret varje dag, så den värsta oron har lagt sig. Men man kan ju ändå inte få nog av att kika hur han/hon har det där i magen:)

Norris: försök sticka på helt olika ställen varje gång. För mig blev det som för dig när jag stack i närheten av det förra stället. Som att huden blir tjockare runt där man stack, som ett sorts försvar eller nåt.

Svar på tråden IVF Umeå