• A79

IVF Umeå

inväntande skrev 2012-07-29 13:09:55 följande:
    Nä men borta boijn d.v.s Älvsbyn.
    Ok! men det var näraGlad
    Emilotta skrev 2012-07-28 23:54:24 följande:
    A79: åh vad underbart att allt såg så bra ut!!! så skönt! nu kan du förhoppningsvis slappna av ordentligt och bara njuta=)

nej vi har inte tänkt att göra nått KUB, tänkte lite på det förrut, men skulle vara rädd att om man skulle gå vidare till fostervattenprov och det då visar sig att det är helt friskt och sen får man missfall på grund av det så skulle jag nog aldrig förlåta mig själv. men vi har ju ett UL om 2 veckor så jag hoppas att dom ser ifall det är något uppenbart fel. 

Ok, Hur var det nu?
    Visst var det så att det var lite litet du fu fick göra ett extra UL?
    El balandar jag ihop dig med någon annan nu??
    Jag tror inte dom kommer hitta nå fel!!
    Du måste ju uppdatera när ni gjort!! (nyfiken) hihiFlört

& JA ! Otroligt skönt att äntligen fått göra rutinUL!!
    Man har ju väntat i en evighet känns det somGlad
    När vi gick därifrån känndes hela världen annorlunda...
    hade ingen fokus på jobbet resten av dagen kan jag säga!! haha
  • A79
    Mustikka skrev 2012-07-31 22:48:18 följande:
    Åh va underbart!!!Glad{#emotions_dlg.flower} Vilken lättnad det måste vara att se den lilla fara runtSolig Såg ni vilket kön? Eller vill ni vänta tills lillen kommer?
    Hej!
    Ja det var helt underbart!
    Hon bad så mycket om ursäkt att det tog sådan tid att mäta då bebis rörde sig så mycket! 
    Ingen fara tyckte viHjärta Kunde ligga där hela dagen & titta på bebbe i magen!!
    Vi väntar tills den kommer.. tycker det är som en liten tjusning i att inte veta kön ännuFlört 
    Däremot vart BF bakåtflyttat till den 20:e dec istället för 24:e.
    Men då vi gjort IVF vet vi ju exakt när jag blev befruktad & låter datumet den 24 vara kvar på pappret! 

Jag tycker som du!! Det är snart..el det är ju aug nu!!
    Det kommer bli så spännande att höra om alla som ska börja IVF, FET!!Skrattande 
    Ska hålla tummarna för allaSolig 
    EbbaGrön skrev 2012-08-01 09:57:41 följande:
    Ni som gjort nässpray metoden, efter hur många dagars sprayande fick ni en blödning?
    Hm.. jag minns inte riktigt....
    Tror det var så att jag fick mens först & då började jag spraya?? 

Någon annan som minns med all säkerhet?????Skäms

• A79
    drömmer om ett barn skrev 2012-07-29 23:35:24 följande:
    A79: Kan tänka mig att det känns helt overkligt! Vilken underbar jul ni kommer att få! Hjärta Spännande att se om bebisen kommer på julafton eller inte.. Drömmer
    Ja helt overkligt..kännslan är obeskrivlig!!
    Längtar tills ni alla nu ska börja med er behandling!
    Tycker som Mustikka att det blir spännande!!Skrattande 
  • A79
    Emilotta skrev 2012-08-01 22:06:35 följande:
    Tror jag fick mensen på spraydag 7. började på dag 21 i cykeln och mensen kom nog som den brukar på dag 28-29 har jag för mig iaf=)

I måndags gick jag in i v 12 och vips försvann illamåendet!!! är så lycklig eftersom jag mått illa i ca 5-6 veckor. nu känns det som jag fått tillbaka massa energi och det känns heller inte lika jobbigt att gå tillbaka till jobb på måndag. längtar nu bara till 15 aug när det är UL!! 
    Ja men så var det ju! haha..det där med mens & spraya...
    Nu har  EbbaGrön fått ett riktigt svar!

Visst går tiden fort!! Nu har du nått den magiska veckan!!Solig 
    Nu är det inte så långt kvar till den 15 heller!
    & att du börjat må bättre är ju heller inte fy skam!!Flört 

Själv insåg jag att i tisdags gick jag in i vecka 20!
    För 20 veckor sedan blev man befruktad & om 20 veckor till är det dags att föda!
    Halva tiden har alltså gått. Kunde knappt somna inatt pga av alla sparkar i magen hihi 
  • A79
    Emilotta skrev 2012-08-02 21:59:46 följande:
    Åh vad häftigt A79 att känna massa sparkar!! I vilken vecka var du när du kände för första gången i magen och i vilken vecka kunde du eller din sambo känna utanpå? 
    ja tänkt att  halva tiden gått, helt galet vad fort det går!!
    Började känna vecka 18 & denna vecka började jag & sambon känna utanpå Flört
    Fast det är ju olika från persson till persson.. min vän började känna sparkar redan vecka 15!
    & en annan kännde inget förrän vecka 22!!
    Beror mycket på hur barnet ligger oxå Glad
    Minns inte när jag började känna med första barnet (10år sedan) bara att närmare slutet gjorde det ont när man fick sparkar i revbenen !
    Det är iaf supermysigt just nuDrömmer
  • A79

Oj här händer mycket!!Solig

Vad roligt Emilotta att du fått se bebben!!
    Blir lite mer verkligt dåFlört 

Själv sitter jag bara & njuter av alla sparkar & kullerbyttor i magen Både sambo & son tycker det är kul att få känna på sparkarna!

Nu är det många som startar IVF!! spännande!! ska hålla mina tummar & tår för er!!{#emotions_dlg.flower} 

• A79
    EbbaGrön skrev 2012-08-17 16:58:16 följande:
    Gick bra idag, ca 15 ägg och det största var 17mm. 
    Blir äggplock på onsdag, mycket spännande och känner mig himla nervös ! 
    Wow!! 15st var inte illa! Glad
    Det kommer gå bra på ägplocket :) Man blir verkligen omhändertagen därFlört
  • A79
    EbbaGrön skrev 2012-08-19 17:33:52 följande:
    Har haft typ mensvärk hela dagen idag också känns brösten större och lite ömma, ni som gjort detta, är detta normalt att känna så? Sprutar sista sprutan idag också blir det äggplock på onsdag.
    Blir rädd för att mina ägg ska "råka" släppa av sig själv, men det är väl omöjligt när man tar nässprayen?

Vad händer om man blir överstimulerad, är det farligt, kan man ändå göra äggplock? Hur märker man om man är överstimulerad?  

Det närmar sig och jag börjar bli nervös, det kanske märks :) Typ orolig för allt annorlunda man känner i kroppen!  
    Jag hade oxå mensvärk & jätte jätte ömma bröst!!!
    Förstår att du blir rädd.
    Blev ja me fastän det står på förpackningen alla biverkningar man kan få.Flört
    Jag vart lite överstimulerad men det märktes inte förrän äggplock & ET redan var gjort.
    Blev jättesvullen om magen & fick så svullna äggblåsor nästan sprickfärdiga.
    Fick akta mig för slag el stötar mot magen under en period..annars kunde äggblåsorna spricka & då skulle jag vart tvungen att söka akut vård.
    Men det skulle inte vara någon fara för bebben i magen iaf. Som ligger skyddad där den är.

• A79
    EbbaGrön skrev 2012-08-20 18:06:25 följande:

Tack A79, det lugnar mig !
    Hur ser din IVF-historia ut? Gjort många försök? Blivit gravìd med hjälp av IVF? Hur kändes det/märktes det att du blev lite överstimulerad? 

Blir att ta ägglossningsprutan ikväll  =)  
    Jag märkte att jag vart överstimulerad efter ET för magen var supersvullen & uppblåst.
    & då menar jag att den verkligen var uppblåst!!
    Folk trodde jag var i 5:e månaden då jag var på dag 3 kanske haha..
    Men som sagt var det ingen fara för min del så länge jag inte stötte till magen.

Detta var mitt första försök & det tog Skrattande!
    Gravid vecka 23 nu!!
    Vi försökte i 5 år med 3 missfall i resultat ,därför fick vi göra IVF.
    Efter utredningen blev vi förklarade som (oförklarligt barnlösa )

Hoppas det gick bra att ta otrivelle sprutan? Skrattande
    Blit det äggplock idag då?

Svar på tråden IVF Umeå