Emilotta skrev 2012-04-15 22:04:35 följande:
Smilla03: ja då är vi i samma sits, inte kul alls. jag har sprayat i 1.5 v och ska ta första blodprovet på onsdag så får jag se sen när jag får börja med sprutorna. japp det är första ivf:en. har du gjort flera? kommer inte ihåg om jag läst det, blir också lite snurrig vad alla sagt
jag tycker också dagarna går jättefort som tur är! gillar inte sprayen, när jag nedreglerades förra året för endon så var det enanton sprutor som jag tog en gång i månaden.
jag har berättat för några kompisar och min familj men min sambo vill helst inte berätta för nån. han är ganska tyst av sig om sånna här saker. jag tycker det känns skönt att ha några att prata om detta med, skulle det gå åt skogen så tror jag det kan vara skönt om man kan få stöd av dem.
Det är första ivfén för oss också, vi var på första träffen i Umeå den 2 Feb. Jag skulle ut och resa i slutet av Mars så därför har jag sprayat extra länge (sen i mitten av Februari) . Det var ganska skönt också att få lite tid att förbereda sig inför det som komma ska =)Vi har varit öppna med min sjukdom och att vi har försökt länge till våra föräldrar och vissa kompisar ,l men just det här att det är på G med IVF har jag inte orkat berätta om, för då vet jag att då kan hon inte hålla sig och då kommer ännu fler vara oroliga för oss, och kommer att fråga oss hela tiden hur det går. Hur det än går nu så kommer vi att berätta. Blir det ett plus eller inte om två veckor så kan vara skönt att de kan stötta en i detta. Spännande för dig, då har du inte lång tid kvar tills det är dax sprutorna =) Jag är van vid nässprayen, jag nedreglerades också i 6 månader för endon och då fick jag sprya med samma spray.
Jag är hemma från jobbet idag, har fått magsjuka . Usch och fy, vi som ska upp till Umeå på Onsdag för äggplock. Jag har inte haft magsjuka sen år 2000, jag blir lite fundersam om det kan ha och göra med att jag har ökat min dos på sprutan från 150 till 225 fre, lör och söndag. Är det nån annan som har blivit dålig i magen/illamående av att ökat sin dos? Nu ska jag proppa i mig vitpepparkorn och vila i soffan. Hoppas allt är bra med er andra =) Kram kram