Inlägg från: minhalva |Visa alla inlägg
  • minhalva

Hur få henne sluta säga fula ord?

HEJ, Jag har en 4 åring och ett yngre barn på snart 3 år. DEt stora barnet säger typ hela tiden bajskorv,prutt och dum till sitt syskon men också till oss vuxna. Hon kan till exempel be om ett glas vatten på ett artigt sätt men avsluta det med att säga Tack bajskorv.

Jag blir riktigt arg och vet inte hur jag ska få henne att sluta säga så. Självklart tar lilla syskonet efter och härmar äldre syskonet i allt. Så nu har jag två barn som använder bajskorv,dum och prutt jämt.Jag vet att bajs och kiss hör till deras ålder men jag ogillar starkt att de använder det så mycket och vill helst få dem att sluta säga tack bajskorv, hejdå bajskorv osv...Snälla någon som kan ge mig tips på hur jag ska få dem att sluta säga så här!

Tack!

• Svar på tråden Hur få henne sluta säga fula ord?
  • minhalva

Jag har försökt och säger det självklart men hon lysnar inte eller tramsar eller säger okej, men anväänder det igen i nästa minut...

• minhalva

Jag har försökt ignorera ibland går det bra för det stora barnete men sen kan lilla systern börja säga bajkorv och så fortsätter stora syskonet också himla jobbit i och med de är i två olika åldrar och man måste anpassa sitt sätt att hantera det på lite olika nivåer...och ett tag körde vi med Pippis fy bubblan men nu är vi tillbaka på ruta ett igen.

Men jag ska ta tag i det på allvar och verkligen ignorera när det blir bajs och kiss i vartanat ord...

Svar på tråden Hur få henne sluta säga fula ord?