Inlägg från: Sundaymornings |Visa alla inlägg
  • Sundaymornings

När låta prematur träffa folk?

Vår dotter är född i v. 32 och vi har fått börja vara hemma nu när hon är 3 veckor okorr, så vecka 35. På Neo sa de att de inte ville ge några råd om att träffa andra men att hon skulle vara extra infektionskänslig tills hon var fullgången.
    Jag tycker det känns dumt att låta andra barn komma hem till oss och självklart folk som är sjuka/förkylda. Jag läste i någon tråd om några som fått rådet att träffa andra utomhus och tycker det lär bra tills hon har blivit lite större.
    Hur har ni andra gjort! 

• Svar på tråden När låta prematur träffa folk?
  • Sundaymornings

Tack för råd (vissa kanske bättre än andra) och gratulationer!:) Vi gjorde så att vi bara träffade barnfamiler ute även om de var friska fram till BF-datum och inomhus träffade vi folk son var och hade vart friska i 3 dagar. Ungefär som reglerna på vårt Neo. Innan BF handlade en av oss precis vid mataffärens öppning och duschade sen direkt. Efter passerat BF-datum hade både infulensa och rs gått ner mkt och vi började träffa friska personer inne, inte dagisbarn dock. Vårt stora barn blev förkyld nyligen och vi försökte isolera bebis från henne men tyvärr har även vår lilla blivit sjuk, i RS till råga på allt. Som det så smart står skriver här ovan kan manskydda sitt barn hur mkt som helst men ändå ha otur, sunt förnuft är nog det bästa men som nybliven prematurförälder kan det vara svårt att veta vad som är bäst! Med tanke på hur sjuk vår bebis blev trots att hon var 2 veckor korrigerat är jag väldigt glad att vi var så försiktiga i början!

• Sundaymornings

Vad fruktansvärt! Det måste vara det värsta man kan vara med om som människa. Att skriva att jag är ledsen för er skull känns fjuttigt i sammanhanget men det är jag verkligen!

Svar på tråden När låta prematur träffa folk?